Monday, December 8, 2008

selamat ari raye!!

assalamualaikum..

hari ni, umat islam seluruh dunie menyambut ari raye aidiladha..so, banyak la lembu2 yg akan disembelih..hehehe..maka dgn itu jugak la selame bbrpe ari nie mak aku akn menghidangkan mknn yg berasaskan daging lembu..dlm peti ais pon dah dipenuhi dgn daging2 mentah..jimat perbelanjaan minggu ni..tak payah beli ayam mahu pon ikan..hanya daging lembu menjadi santapan kami sekeluarge..

kat taman umah aku ni kami telah menumbangkan 2 ekor lembu yg kurus..aku tak tengok pon..adek aku yang cakapla..hehehe..aku mls nk turun tgk orng2 tmn rumah aku ni sembelih lembu..hujan..sedap tido..hehehe..tp aku dgr takbir..sempat gak la bertakbir dlm hati..bgn pon da la lambat..huhuhu..

td tgk buletin utama kat tv3 kol 8 mlm..mcm bese citer psl tanah runtuh kat bkt antarabangse tuh..pas tu cter psl ari raye korban yg disambut kat selruh dunie..yg aku bangge sgt tuh, rkyt mesia ade menyumbangkan 200 ekor lembu kpd rakyat di sudan..byk tuh..

sesuai la dgn maksud korban tu sndri..dlm hari raye korban nih bkn setakat mengorbankan mase, tp sanggup untuk mengorbankan harte dan wang ringgit utk kepentingan agame dan negare..huhu..pndi aku buat ayat..semua nie jugak untuk keinsafan kite dan diri aku jugak..

hmmmm..sempena tu jugak mak aku da masak mknn kegemaran aku..soto!!hehehe..sedap2!!lbh 5 mangkuk aku mkn dlm mase sehari nih..di tmbh pule dgn perase tmbhn iaitu sambal kicap!!perghh..meleleh..

smpi di sini saje..ketandusan idea..

wassalam..

nf,
2245

No comments: