Sunday, December 14, 2008

Pelabuhan Dickson aka PD

assalamualaikum..

akhirnya!!!akhirnya!!!aku dapat jugak keluar dr kepompong kebosanan yg slme ni telah mengurung aku!!!aku dapat keluar dr rumah jugak akhirnya!!!yeay!!!mak bawak aku n adek2 yg lain pegi cari pasal kat pd..teruje aku nak tgk laut!!kami tido sane selame 1 mlm..kami bermalam di marina may [yg kononnya 3 bintang!!pdhal 1 bintang pon x layak dpt!!] xtvt kali ni diserikan lg dgn kehadiran sanak saudara yg dtg dr muar n pasir gudang..so,aku panggil 'HARI KELUARGA ALLAHYARHAM DANURI DAN ALLAHYARHAMAH DAKYAH'
actlly,xtvt ni mmg da lame dirancang..mngikut plan,mmg ramai sedara yg akan join..tp,yg joinny 4 family lak..ok la tuh..ade gak sedare mare yg jeles tak dapat join kami!hahahaha..
slps semayang subuh,mak da bising suh aku tolong dea masak..sbgi bekalan di kemudian hari di PD nnt..aku kene kopek bawang dan sediakan bahan tuk masak spageti n asam pedas..mak aku masak asam pedas..aku plak masak spageti goreng tuna..[tp,pas tuh mak aku yg masak spageti..he3]
kali ni,abah tak dpt ikut coz abah kene kje..ikut perancangan awlny,mak kene drive pegi nilai coz nak saing skali ngn makcik aku..ktrng ikut jln short cut kononnya nk elakkan jam kat highway sg.besi..last2..kitrng sesat!!!smpi ke putrajaya!!so,sempat gak la jln2 kat putrajaya tuh..tak der ape yg menarik kat putra tuh..byk bangunan jerk..orng ramai pon tak der gak..memang tak harmoni la putrajaya nih..p'jlnn yg patutnya 1 jam lebih dah menjadi 3 jam..huh!!sakit tengkuk duduk dlm kete lame2..
kami smpi sane kol 2 ptg..rehat2 jap,tunggu sedare2 yg lain..dan lps asar kami terjun kolam!!!!yahoooo!!!mule2 ny yg mandi kanak2 jerk..last2.remaje cm aku nih terjun skali!!!tergoda!!ktrng sumer pki baju yg menutup aurat tuk mndi..pas tuh,ade plak guard yg jage..aku dan sepupu pompan yg len kene halau coz tak pakai swimming suit..sepupu laki lak kene bukak baju!!jahat tol!!tak kan la nk suruh ktrng pakai baju seksi2 lak??ampeh tol..lantak aku la nak pakai baju ape pon..pas tuh,dea da pergi..aku n sepupu yg len pon terjun la balik!!hahahaha..smpi 3 kali kami kene halau!!hahahahaha..degil sgt..makcik2 ktrng jd spy plak tuk ktrng..hehehe..yer la,mane tau kalo2 guard tuh dtg lg..mmg ptg tu kami da jd mcm tarzan!!suke plak aku main terjun2 nih..
esoknya,kami pegi telok kemang lak..bak kate mak jun
'teringat mase zaman anak dara pegi teluk kemang'..
so,dpt la dea menggamit memori dea tuh blk..huhuhu..kat situ aku tak mandi pon..laut ny hitam la..lg pon aku tak bawak baju spare plak..aku hanye jd pengawal pantai kpd sepupu2 ku jer..main pasir n tangkap gmbr ngn dorng jer..pas tuh,sepupu aku yg sorng lagi sempat lg beli bola spangebob..nak main kat kolam apartment katenye!!hehehe..pd hal umur da tua..

kesimpulan..walaupon tempat penginapan kami cam sengal coz ade ny pak guard yg poyo yg sentiase mengacau ktrng nk mndi kolam,tp kami seronok dpt membuang mase dgn bercuti kat PD nih..dpt gak melepaskan gian nak mandi swimming pool n laut..hmmm..tgk la gmbr kat bwh nih..




mak dan makcik2 aku yg telah byk menyumbang tenage sbgi spy semase kami bersuke ria di kolam


sblm nie kolam nie kosong..mereke ni juge kene halau ke kolam ni..hahahaha..

aku ditugaskan menjage 2 budak nie..sonok yer main pasir..

No comments: