Sunday, December 21, 2008

HAPPY REUNION 6P BATCH 2001




bismillah..





assalamualaikum..





pd ari sabtu bersamaan 20 disember 2008 pd pukol 9 mlm..jeng3..berlakulah satu fenomena yg tak di sangke2!!!x der pa per pon sbnr ny..ex-student kelas 6 permai sk.hulu kelang telah buat reunion di umah amir..yg terlibat of course la bdk2 kls 6 permai dlu..pabila dihitung,hny 20 jerk makhluk Allah yg dpt hadir reunion tuh..kire spruh dr keseluruhan budak seramai 40 orng stdnt dlu..





sbnrny idea niyh mmg da lame dirancang..cume nk melaksanakan tuh agak terbantut pule..byk mslh kot..x per ler..yg btol2 poyo nk buat sumer niyh ialah ijan..pas tuh ijan g tau kat aku..mcm bez jerk coz da lame x jmpe mrke2 niyh..7 thn!!!!huh!!!lame tuh..





aku ngn shareena ditugaskan utk mencari kmbli bdk2 pmpn..huh!!!ssh nk kontek dak pmpn niyh..der yg nk blk kg la,blk kolej la,itu la,ini la..haish..mmg btol kate ijan..dak pmpn niyh remeh sket..ade jerk mslh ny..ijan lak dgn berlagak ny inform kat aku yg dea da dpt kol sumer bdk laki n mrke sume kompem akan dtg..hmmmm..last2,yg dtg hny 12 orng jerk..hahaha..dak pmpn lak 7 orng!!!lg la bosan!!!





mlm tuh kami mkn ayam bbq,der sket kudapan2,kek coklat,nasi goreng,mi hun goreng n ice cream!!!sodap!bdk2 laki telah bertungkus lumus merancang reunion niyh agr sumer ny brjln ngn lancar..kami kaum hawe hny bawak pewot jerk..hehehe..cter psl kek coklat..sbnr ny ade sesuatu yg da berlaku dlm usahe utk bawak kek coklat ker umah amir niyh..biarla ianya menjadi sejarah..:)



berikut ialah rentetan mlm reunion tuh..






  1. amir dgn kepoh nya nk amek dak2 pmpn di rumah shareena pukol 7.30 mlm..aku pon mengandaikan pas smyng maghrib terus menerus dea akn gerak..alih2,dea yg lmbt..pukol 8 lbh baru smpi..kalo x,da lame ak ngn bash leh tdo dlu tau!
  2. jamuan yg patutny start kol 8 mlm,tgk2,kol 9 baru la nk start..
  3. bile kami da smpi,kami terus mengimbau blk name2 bdk laki yg kami da lupe..pnt pale otak nak pikir blk name dorng niyh..smbl2 tuh mmbyngkan muke dorng tyme drjh 6 dlu..huhu..klakor!!
  4. pas tuh,ade sorng insan yg memakai baju kaler kuning coklat..kami tol2 x knl mamat tuh!!!dea 1 kls ngn ktrng ker??rupe2ny..adek yusri la..puas la otak ni diperahkan..
  5. kami lbh teruje meng'usha' adek laki amir..snggh tembam cm abg ny!!pewot bulat!!!hahahaha..
  6. kehadiran aimi n marhamah mmg ditunggu-tunggu..kecoh!!!!huhu..smpikan terpakse tumpang toilet kat umah amir gare2 gelak yg melampaui batas!
  7. keadaan mlm tuh cam x happening sgt la coz pmpn wat group len..laki wat group len..myb masing2 malu2 tenok kot..
    muke masing2 sumer da berubah..cume ade la yg masih same cm drjh 6 dlu..makin matang..
  8. sian kat ahmad akhmal..dea kene demam..demam..ssh nk eje nie..demam chikugunya..tol la kot ejaannya??nsb baik x terok sgt..so,dea x dpt dtg mlm tuh..
  9. aku x tau la..ssh sgt ker nk sebut name aku??senang jer kan?nur farhah..sheikh lak cm ssh jer nk sebut name aku..aku ngn mamah rase cm mengajar mat salleh sebut name aku..far..farra..far..farhah..huh!!smpi kan der orng ckp 'kene ajar dea eja blk tuh'..stdy kat uitm sarawak jerk..bknny kt u.s.a..mau kene gelak ngn ktrng..
  10. yursi pon same gak..ssh sgt nk igt name aku..name aku yg indah pon ssh nk igt ker?
  11. mlm tuh puteri n yusri kene blk awl..umah tepi idong (dekat) ngn umah amir pon kene blk awl lak..syg x dpt gmbr ngn dorng..
  12. sonok bile masing2 teringat blk memori mase skola dlu..klakar pon ade gak..bez gler..
  13. x tau la nape mlm tuh ijan snggh senyap skali..x kecoh sprti sblmny..mngkn malu coz 'scandal' dlu ade skali??saper erk??huhuhu..








dr kiri:aimi,aku.ina,bash,ira,mamah,faiz,zamil,amir,sheikh,aiman,syawal,meor,mirul,ijan,akmal,hazwan

  • aimi -hmmm..makin berisi.peha lg bsr dr aku!!hahaha..kecoh cm dlu..skng kat uitm s.alam..x igt lak dea amek course ape..
  • shareena - mmber baikku..makin kecil..skng kat ukm amek degree in biomedic..berjaye minah niyh!
  • syahirah - kurus!x berubah..tahi lalat ny sentiase kami igt..skng kat poli tjng malim course elektronik
  • marhammah - hmmmm..muak aku ngn minah niyh..he3..kat smtskl ari2 jmpe dea..makin tnggi..kepoh cam mcik2 kg..stdy kat poli sabak bernam course IT..lari dr landasan sbnr dr bidang yg dlu..
  • basirah - da berisi..gelak dea pon x berubah..dea niyh stdy kat utp course mechanical..bagus2..
  • faiz - hmmmm..makin berisi.dan yg paling penting..da maskulin sket..hahaha..dea niyh amek law kat ukm bangi..mlm tuh dea smart la..
  • muzammil - muke dea x berubah..cm drjh 6 dlu..skng kat poli s.alam
  • amir - still mmbesar cm dlu..x berubah lngsng..stdy kat BMI..
  • sheikh - sakai gak mamat niyh skng..dlu smart sket..stdy kat uitm sarawak..
  • aiman - antare yg terawl smpi..sng nk cm muke dea niyh..still malu2 cipan..skng ade kat PULAPOL..mlm tuh dea dtg siap serba itam ngn kasut kulit dea tuh..perghh!!berdisiplin snggh anak niyh..
  • syawal - den paling takut ngn mamat niyh..hangin smcm jerk..huhu..skng stdy kat uitm kedah kot..
  • meor - antare insan yg kami x igt name ny..dlu dea kecik jerk..hmm..skng stdy kat poli tjng malim..dea pon x igt name ktrng agkny..
  • mirul - den mmg nk tgk muko dea niyh..jgn slh anggap..aku nk tgk muncung kat mulot dea..hahahaha..masih ade lg..hahahaha..kecik la dea niyh..stdy kat uitm kelantan amek bisnes studies cm ak gak..
  • shahnizan - cool jerk..x smbng stdy..tp dea kje kat bangsar kot..aku dgr citer la..
  • akmal - mamat niyh suci snggh!!putih..x berkesempatan nk berborak ngn dea..
  • hazwan - yg ni lg la..mmg langsung x knl..tyme aku solat isyak mlm tuh baru la aku dpt hidayah dan diberi peringatan ttg muke dea niyh..hahaha..mmg dea sngguh kecik dlu..skng da makin 'comel'!!!
  • yusri - makin poyo dea niyh..tp aku senang ngn dea..dlu dea pendiam sgt..stdy kat uitm penang..
  • puteri - hmmmm..x berubah pon dea niyh..ok jerk..stdy kat upm amek course food technology..
  • aku???? - hmmm.sorng insan biase yg idop dlm terumbang ambing..skng niyh stdy kat uitm jb amek course business studies..mamah kate aku makin gumuk..huhuhu..yer la kot?!

p/s : thnx so much kami ucapkan kpd tuan rumah,amir n his family krne mmbnrkan kami buat bising di laman umah anda..jutaan teimer ksh kpd ijan,syawal n amir kerane tlh bertungkus lumus dan berpenat lelah bg mmstikan jamuan nie brjln ngn lancar..len kali,bg dak pmpn plak la yg uruskan..hehehehe..

sekian..

wassalam..

nf,

2338

17 comments:

fardiana anisza razali said...

hmm..best jgk reunion tu...bleh jumpe sahabat2 lama yg dah lama ditgglkn..chewah..ayat! hahaha... anyway,thanks for those yg dah btgkus lumus buat reunion tu...aku terlupa nk byr la hari tu..huhu..hadoiii... tp aku akn settlekn dgn shareena later kay..hehehe...

tp tak sempat pon nk sembg lama dgn korg...got something to do la hari tu...busy sket..hahaha(poyo)

sorry ya...luv u all...

EJ@N said...

wey,slumber jer ckp aku poyo!..
dorg sumer ckp aku bgus tau dpt wt reunion ni..igt sng ker..?hahahaha..klu berani,wt la..hahahaha

woi,naper dgn kek coklat 2??..
da msuk taik idung ko ker??..jgn cari psl..hahahaha

eh,aku snyp ker time 2??..xde mknenye..!!
ko 2 ar,yg xnmpk aku bsing ari 2...xde mknye skndal2 ni!!..

tp,thnx la sbb ko ckp aku ni cool..hihiihi..

hmmm..lastly,ko ckp lps ni bdk pmpuan nk hndlekn?..ok,aku pegang janjimu ini...hahahaha..thn ni korg kne wt yer...klu xjd,ko kne jdkn gak k??..

apepun,aku da bncg dgn bdk laki n dorg nk bnde ni bterusan..wt yer..
aku windu kowg sumer beb..

marsupilami said...

mmg la ko bagus wat bnde nie ejan..
ak pon x dpt nk nafikannya..
hahahaha..

sal kek coklat tu..
biar la hny ak,shareena n Allah jerk yg tau..
hahahaha..
rahsie spjg hayat!!

dak pmpn leh jerk nk handelkan bnde niyh!!
jgn cabar kejantanan ktrng!!
hahahahaha..

tp kan,x leh la nk wat tiap thn!
tnggu la 5 thn akn dtg ker..
tnggu la der yg da kawen ker,beranak ker..
baru la bez..

pa pe pon..
luv u ol!!

Mohd Syawal Zulkifli said...

assalamualaikum.....

incik farhah...
aku ni bukan seorng yg "angin semacam lar"...aku berlakon jer...
aku ni xleh tgk prmpn nak ngade2 ni...mule lar aku nak menyampah...
sbb tu ar muke kena garang jer kalau ckp dgn prmpn...

aku nak komen sket pasal reunion..
semua berjalan dgn lancar...tp mcm sunyi jer..yg geng prmpn wat hal masing2,laki2 plak wat hal sendiri..mmg xbest langsng...
aku pun malam tu senyap gak...
semuanya malu kan...
xtaw nak mule sembang dgn korang cm ne...tu lah pasal...
yg prmpn malu.laki2 pun malu gak...xtaw lar ape nak jadi...xnmpk cm reunion pun kan...
so kalau next time cm ni gak jadinye...baik xpyh wat reunion kan...kan2...

lagi satu pasal cdngn ko nak wat reunion lg 5thn tu...
bleh ke nak handle...
ssh kot...ktorg pun separuh mati...kwn2 punye perangai lagi..bleh pecah kepala ni...



ni last lar aku nak merepek...
mlm yg amek ko kat umah shareena tu kan ko naik kete aku...
so,cm ne nama amir jer yg naik...
hish...xadil2... =.='


papehal pun selamat berjumpe lagi.. =p

marsupilami said...

incik syawal...
pmpn nie bkn ngade2..
cume mlm tuh masing2 da lame x jmpe kan..
pangai pon da gile2..
so,kene la hepi go lucky sket..
x leh la nk nyampah suke ati sgt erk..
ak x tau la ko nymph kat sape..

hmmm..
yg sal mlm reu tue..
patut ny korng pon wat la satu agenda tuk ceriakan suasane tuh..
x der la sunyi,kusam dan suram jerk mlm tuh..

yg sal reu 5 thn ag tuh..
hmmm..
insyaallah..
leh la kot..
kami akan cube sabaik mgkn la..

yg sal amir tuh..
sblm tuh amir kan da jnji kat ktnrg tepat kol 7.30 mlm..
so, x terpikir gak la ko pon akan terlibat sama..
sori yer syawal..
t ak edit ak masukkan name ko skali..
ak akan puas kan ati ko..
hahahahaha..

Mohd Syawal Zulkifli said...

eh farhah...
aku xde menyampah kat sape2 lar...
aku main2 jer...jgn salah sangka yerk..

eyqaaman said...

paah.aku rsa cm kenal jek mamat nme sheikh tu.die sma uitm ngn aku kn?die mmg sakai sket,lg2 tang rmbot n misai die tuh!heee.ni,da alang2,silela ke blog aku.mari2 come2! www.orangechantek.blogspot.com
ngeee!!-atiq anak pak aman!

EJ@N said...

weh pa'a..
npe xjoin group6p lagi??..

utk pngthuan ko,ari reunion 2 aku snyp ckit coz aku pnt gler beb...
klu ko nk tau aper yg aku wt ari 2 smpai pnat ko tnyer syawl,or akml,or zamil...dorg tau..bukn psl skndl2 ni..xde mknenye....

lagi 1,nper nk wt 5 thn lagi??..
npe xwt evryear??..
eh,aku bleh jmin laa klu ko wt 5thn lgi mesti yg dtg xsmpi 10org..
silp2 ko pn xnk wt time 2...

apepun..
rnung2kn dan slmt beramal!!..
=DD

akmal adam said...

naseb bek ko 2lis elok2 psl ak kalo x angin gak ak..huhu.ko cmne skang??pasni ko lak wat.kalo nk wat cri la sponser bru la wat havoc ckit..salam dunia..

marsupilami said...

incik syawal...
ak x slh sngke pa per pon kat ko..

ohoy atiq anak pak aman..
ko knl ker mamat tuh??
name dea sheikh muhd shahar..
cm tue la kot name dea.
dea mmg satu u ngn ko kat sarawak..
mlm tuh ak tgk mmg sakai gler la dea tuh..
kalo jmpe dea scre realiti ko kim slm kat dea yerk..
ko kene mention name ak lek lok..
dea ssh sgt nk sebut name ak..
hehehehehe..

wahai sedare ijan..
kire ok la tuh wat 5 thn skali..
kalo wat tiap2 thn..muak la..
lg pon bez la wat 5 thn skali..
dpt tgk perubahan masing2..
nie tiap2 thn muke yg same jerk..
ko x bosan ker??
hehehehehe..
ape gne ny group 6p yg syawal wat kat fs tuh??
kan leh carik kat situ..
insyaallah x der pa per la..

salam ya akmal!!
ak x sngke ko bg feedback kat blog ak niyh..
thnx so much..
hahahaha..bes tuh ko nk ak tulis bnde2 yg buruk sal ko ker??
mlm tuh ak nk sgt borak ngn ko..
tp x berkesempatan lak kan..
so x byk cter sal ko yg leh ak coretkan dlm blog niyh..
cewaahhh..

Mohd Syawal Zulkifli said...

inchek farha...
kalau nak wat reunion 5thn skali bkn xleh..bleh...
tp aku bleh nmpk kesusahan dan kepayahan kalau nak handle nnt...
lgpun nnt da 5thn tu nnt mesti da ade hal masing2...contohnye kalau ade yg da kawen,xkan nak kena bwk bini dgn anak2...mcm xbest sgt je...
kalau reunion mesti ar nak lepak2 dgn member2...so aku nak gak reunion 6p tahun ni diadakan....!!!
aku xkira...ramai lg kwn2 kt yg xdpt dtg ari tu nak datang...
so,pls lar sgt2...aku nak sgt2 wat reunion tu...
aku dgr cite yg amir dgn aimi nak handle utk reunion thn ni...so,aku harap2 jd lar...
so,aku harap kt sbg rakan2 kena bg sokongan kat amir dgn aimi sbb dieorg yg nak organize benda tu...

sekian salam silaturahim.... =.='

EJ@N said...

weh pa'a..
aku skong aper yg syawal ckp..
n bdk laki laen pun skong gak..
pttnyer kter kne abehkn zmn rmaja kter ni dgn jmper slalu..
kang bler da de yg khwin baru nk mnysal xwat renion ni time rmaja..
n 1 lagi,aku surh wt thn ni sbb ksiankn mmbe yg xdpt dtg ari 2..
klu nk tggu 5thn lg,mmg terpishla silaturrahim 6permai...
jgn riso laa,bnder ni xkn muak pnyer...

marsupilami said...

baik la sahabat ku wahai ijan n syawal..
ak setuju jer la ngn cadangan korng tuh..
ikut la kater majority..
biar la mrke wat..
tp kali nie kasi gempak sket la..
x nk la bosan cm ari tuh
bek mkn kat umah jer kan cm tue??
hmmm...
hahahaha..
korng selalu mengunjungi blog ak yerk??
salu jerk komen..
timer kasih byk2 yerk..
hehehehe..

Mohd Syawal Zulkifli said...

kire ok la tu aku dgn ejantolong meriahkan blog ko ni...kalau x xde sape pun nak tgk...hahaha

marsupilami said...

wahai acik syawal..
ak bkn nk berlagak la
sblm krng masuk pon..
rmi da yg mengunjungi blog ak niyh
dan ak pon lg teruje korng ramai2 masuk..
jujurla ngn ak..
krng sbnr ny ske kan masuk cnie??
x yah nk malu2 ngn ak..
hmmm....

EJ@N said...

btol3..!

Mohd Syawal Zulkifli said...

yer ker...huhuhuh
bgos lar kalau cm tu...