Friday, December 24, 2010

2011!!

2011-1989=???????


yeay!!!aku da 22 thn!!ahahaha..da besar budak nih


azam 2011???


seperti tahun2 sebelum nih..tentulah nak berjaya dlm pelajaran..


kali nih nak dapat yang lebih baik lagi..


berdoa agar tahun 2011 akan menjadi kan farhah lebih matang, tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan hidup..


semoga beliau tenang berade di melaka dan dpt dapat belajar dengan sempurna.


amiiinn~

Friday, December 17, 2010

alkisah

perbualan antara aku dengan tukang tanya

watak

tukang jawab : aku!
tukang tanya: anonymous

alkisah..

tukang tanya : farhah, kenapa ko banyak publish gambar dlm blog ko nih?
tukang jawab: sebab aku saje jer nak igt2 blk kwn2 aku..nape??
tukang tanya: x der la..pelik tibe2 ko byk sgt letak gmbr2 dlm blog ko..
tukang jawab : hehehehe..sajer jer..nnt ak letak gmbr ko jugak yer!kalo ade la :P

Thursday, December 16, 2010

harta karun - part 2

nak cerite pasal gambar jer..


aah..gambar je..tak nak bebel panjang2..penat..






ahahahaha..lagiiiii!!!bergambar waktu pagi mmg sgt cantik!!

time tuh la sesaper yg nak berangan, kulit kita akan nampak mulus dan putih seperti bayi yg baru lahir :P
segala cacat cela akan dinyorokkan oleh cahaye matahari yg kaya dengan vitamin d



aah..bilik kami cipta produk kecantikan pule..
saje mencube benda baru :P
siap ade label B103.. (poyo sungguh)
sangat berpuas hati dengan replika ini!





rombongan mak temah ke PERSADA, JB..
sbnrnye kan, ade satu gmbr yg membuatkan aku nak tergelak setiap kali tgk gmbr tuh..
shhhh..senyap farhah!
oleh itu, aku pilih gambar yang terbaik untuk di publish kan di sini :P
di mane ade gmbr aku, ummi mesti ade..ahaha
sblh ummi tuh lecturer BICOM kami!!
eh bukan!!!junior kami! (muke dea same macam lecturer ktrng :P )


gedik la seyh budak baju coklat tuh..rase nak lempang jer..
lakonan sungguh!






moment paling best!!!pergi konsert super junior!!yeeehaaaa!!! SUPER JUNIOR SUPER SHOW 2 LIVE IN KL! paling best, disebabkan konsert nih, aku dapat bertemu semula dengan shila, kwn mase sekolah rendah dulu. pegi same2.eima, atim dan fatin pon join skali.. best!!


tengok!!ade gambar aku dan ummi lagi!gotcha! time nih dlm bas nak pegi ke melaka..lawatan sambil belajar
(macam sekolah rendah)

tengah bosan2 nak tunggu orang naik bas, aku ngn ummi buat la keje2 mengantuk nih :P




ahahaha..kalo tengok gambar nih, mesti nak gelak. buat aksi sengal dan sememeh kat cafe lepas habis kelas macro yang sangat bosan tuh! beberape saat lps tu, makin ramai pulak yg join kami. orang keliling da pandang pelik..lantak korang la


kami bergambar kat sini bukan untuk bersuka ria yer..ni semua memenuhi tuntutan assignment dan kami mahu buat yang terbaik. ahaha..sampai begini nak buat assignment..itu la name budak jb yang begitu komited!!

psssttt: ade byk lg tau gmbr ummi dlm folder aku.mesti dea akan ckp "paare, ko syg aku yer?" dan aku tak mau jwb soklan tuh :P pas tuh dea akn rply blk "malu la tuh"

harta karun - part 1

mode:masih dlm proses pembersihan dan penyelongkaran external


selongkar punye selongkar, terjumpalah satu harta karun yang sangat berharga!!


indiana jones!!meh sini tgk harta karun yang aku jumpa!



TADAAAAA!!!

gambar2 kenangan pada zaman mude mudi dulu..weeeee~



aku bersame ummi..time ni kami tgh bersukaneka dgn budak kelas JBD6B1 di Hutan Bandar, Kulai
hahaha..siap bwk kain batik..ish!!panas sangat la time tuh..smpi berubah kaler kulit muke ummi :P



berjimba pula dengan roommate di sunway lagoon!seronok!
psssttt:kenape diriku sangat manis dlm gmbr nih??ahahaha



tatkala menjadi atlet boling mewakili UITM JB di Segamat..kami menang emas tau!
perempuan jer menang..lelaki kalah :P



aksi sewel ketika menyertai bengkel teater..
aku boleh la jadi pelakon teater..da ade basic..tinggal nak diasah lagi..
erma fatima, datin tiara, please contact my manager yer..ahahaha (poyo sungguh!)




bersame ummi dan ratna ketika menjadi ajk untuk xtvt treasure hunt anjuran kelab rekreasi.
seronok dpt kene kan orang.
kami kene bagi orang mkn sos tomato, cili api dan telur mentah.yeaks!
kalo aku, aku sanggup nak mkn cili..tak nak telur mentah!! (terbayang muke dorg mkn telur mentah)


~bersambung~


psssttt: banyak betol gmbr ummi dlm album aku..hahaha

Wednesday, December 15, 2010

bersihkan!

*sigh*

ape da jadi dgn laptop aku??sejak aku da repair laptop aku 3 bln yg lps, keadaannye makin teruk pulak..


"pakcik..ape yg pakcik da buat dengan laptop saya?saya nak mintak tolong kat pakcik repair dan formatkan laptop saya sahaje..bukannye menjahanamkan laptop saya!!ape yg pakcik da buat dengan laptop saya?saya bayar RM4OO tau!!


RM400 tu bukannye satu nilai yang sikit bagi org miskin mcm saya nih!!mahal tau tak?bile saya nak guna laptop nih selepas di repair, laptop ni jadi makin panas pulak.ape nih pak cik?laptop sy hanye tercabut dekat skrin jer..bukannya rosak dekat mother board..sekarang, laptop saya da jadi makin lembap, makin panas gile sampaikan saya kene sejukkan pakai kipas berdiri tu, dan semua xtvt saya terbantut akibat laptop yang menjadi makin sewel!"


dan sebab itu lah, aku terpakse menggunakan khidmat external hard disk aku utk menyimpan segale folder2 dari laptop..


dan sebab itu jugalah, aku terpakse 'membersihkan' external aku daripada anasir2 yg tidak diperlukan lagi..haaaaaa..aku sayang semuanye..aku tak nak buang lagi!!haaaaaa...


psssttt : tgh pening berfikir mane satu movie and variety show nak kene buang :'( haish!

lameeeenyeeee

rupenye, da lame jugak aku bercuti..dah lebih sebulan..walopon da sebulan lebih aku berade kat rumah, tp aku rasekan da mcm setahun aku duduk rumah..

ape yang aku da buat kat rumah sebenarnye nih?

makan



tido



makan



tido..


aah..tu jer la kje aku..nak wat ape lagi kan??ibarat membalas dendam sblm pulang ke melaka (hahaha..poyo tol!)



smpi mak pon cakap


"yer la kak, lepas makan, tido..mane x gemuk badan tuh..awak tu anak dara..anak dara tak baik gemuk2 nih.." (adeeeessshhh..seram sejuk bile dgr mak ckp cm tuh)


yer la..aku akui..dulu mase mak zaman mude2, mmg mak slim..

kate mak "atuk dulu, kalo nmpk anak2 nye tido waktu siang, memang la nak kene marah tau..kite bgn pagi2, rezeki masuk..habiskan semua kerja rumah..baru boleh tido.."


ahahaha..mmg mak akan mengungkit zaman kegemilangannye dulu kalo aku da buat perangai..


jadual berkala aku di kala berade di rumah


6.45 pg - bangun sembahyang subuh.. (kadang2 da dgr ayam menyanyi baru la nk semayang..smpi nak pintu bilik aku kalo mak kejut kan aku pagi2 )


slps tu aku akan tido blk..tak tahu la paling tepat aku bangun pukul berape..ikut mood aku la time tuh..kalo rase nak bgn awal, aku bgn la awal..kalo nak tido smpi tgh hari, teruskan la..ahahaha..


bgn je tido, da kne kemas2 rumah. basuh, bilas dan sidai baju (BBS)=keje yg paling aku x suke skali~ (kat rumah pakai mesin manual jer)


pastuh, mkn..kalo mak x masak, kene la masak..pas mkn, kne kemas dapur..aku mmg akan bengang kalo adek beradek aku da masuk dapur!habes bersepah..dan tukang kemas nye, NUR FARHAH..rasenye aku lagi suke kerja membasuh pinggan2 dari basuh baju kot?!


slps habis kje dapur, aku akan sapu sampah plak (ceit..ayat sapu sampah..taip menyapu rumah sudah!) ~ time nih aku da kne buat kerja dengan pantas sbb abah akan blk dlm pukul 2 ptg..so, bile abah blk dlm keadaan penat, dea akan berase senang hati kalo tgk rumah dah berkemas :D


da habes sumer, baru la aku akan duduk membace surat khabar, mandi, sembahyang zuhur..pas tuh tido..tunggu la smpi ptg..


bile ptg, sembahyang asar, duduk dpn tv tgk kbs smpi la ke maghrib..ahahaha..itu jer la rutin harian aku..


kalo waktu mlm, aku mmg suke berjage tgh2 mlm..bg aku waktu tuh sgt tenang untuk aku buat xtvt2 dlm bilik seperti tgk movie, tgk variety show smpi aku gelak berguling guling, menyanyi ke, menari ker (ek eleh..menari!yer la!menari..aku tau la menari sket2~ahahaha)


dlm pukul 3 atau 4 pagi baru la boleh tido..ahahahaha..


psssttt: saya x biasalah tido awal..sy bukan cinderella!

Sunday, December 12, 2010

hooray!!

hooray!!!yeay!!alhamdulillah..tahniah kepada NUR FARHAH BT ALI HUSSIN kerana secara rasminye, telah menjadi pemegang DIPLOMA PENGAJIAN PERNIAGAAN!!

tahniah diucapkan!! :P


owh..gmbr tidak jelas..mngkn mak sy nerves time amek gmbr nih :P


selama 3 thn aku telah berhempas pulas, ini lah hasil yg aku dapat..alhamdulillah..result x seberapa pon..tp aku percaya, rezeki Allah ade kat mana2 jer..mungkin rezeki aku bukan mase diploma, mungkin jugak Allah da tetapkan rezeki aku pada hari2 yang akan datang..

ape pon, untuk degree nih, aku akan berusaha bersungguh sungguh, insyaallah..aku mahukan yg terbaik dr ape yang aku dapat mase diploma dulu..

aku nak ucapkan tahniah kpd rakan-rakan yg telah berjaye mendapat diploma

rakan-rakan first batch uitm johor bahru 2007-2010
rakan-rakan kelas JBD6B1
rakan-rakan B103
rakan-rakan di uitm Malacca city campus (BBAF3E)

tak lupa juge nak ucapkan jutaan terime kasih kpd lecturers yg telah mengajar dr mule smpi akhir..timer kasih semua! (mcm ucapan mng award jerk! :P )

Tuesday, December 7, 2010

THEN vs DEN

suatu mlm, ketika aku duduk sorg2 kat rumah, aku menghabiskan masa dpn laptop..pas tuh, aku bermesej ngn saida hinggelah timbul isu yg aku sendiri rase nak gelak guling2

saida : haha..aku sdih la mak ayh aku x de sok pa'a
aku : nk tgk rapunzel ngn ak esok??ha3
saida : aku konvo sok mengong.ha3
aku : ha3..then lupo.sajo je bg ekau jeles (aku sudah menggunakan loghat N9)
saida : amboi.bkn kemain english lg ekau nye 'then'.ha3
aku :ahahahahahaha..ak x pasan..org N9 aja ak..ha3.
saida : haha.k lah.then nak poi tdo dlu.kang sok x leh bgn plak..hehe..nyte

adoiiiii..aku nak ckp DEN!!!bkn THEN!!ahahaha..laju jer aku cek sent message aku..spjg mlm aku gelak..hahahaha..sengal tol saida nih!!mesti dea sonok dpt kene kan aku kali nih!!siap ko!!blk melaka, ko kene tabahkan hati kau!!hahaha

Sunday, December 5, 2010

anak sulung

assalamualaikum..

satu mlm ketike waktu maghrib, setelah aku habes mengemas rumah, aku terpandang majalah WANITA yang mak baru beli bulan ni..

dan..aku tertarik untuk membace ruangan 'YA TUHAN'

selame nih ruangan tu hanye untuk org2 meluahkan masalah rumah tangga yg mereka hadapi..tp kali nih, konsepnye agak berbeza..

aku tertarik untuk menulis cerite tuh dlm blog aku nih..alkisahnye begini..

aku ringkaskan ceritenye..

saudari tersebut berumur 20 thn dan anak sulung dr lima adik beradik. saudari ni seorang yang tidak suka bercerita masalah kepada org lain. saudari ni lebih suka menulis diari sebagai salah satu care untuk dia meluahkan perasaan atau pon menceritakan masalhnye kpd adiknya yg lebih dewasa.

masalah yg dihadapi saudari ni berpunca dari sikap ibu bapa yang membezakan kasih sayang dan tidak pernah berlaku adil kepada mereka adik beradik. jika ada perselisihan faham antara mereka adik beradik, parents saudari ni akan menyalahkan dia dan adik nye yg sudah dewasa sikit.

jika dulu, saudari tersebut dapat menerimanya kerana beranggapan parents mereka mahu mereka bersikap lebih matang dan beralah kepada adik adiknya yg masih kecil. dia bertambah keliru bila kesalahan diletakkan di atas bahunya walopon bukan kesalahan saudari tersebut.

jika ade pergaduhan antare adik yg sudah besar dan adik2 yg masih kecil, kesalahan akan ditanggung oleh adik2 yg sudah besar.

pada pandangan saudari tersebut, kalo kita selalu menangkan adik2 kita, sudah tentu adik2 kita yang masih kecil tidak akan hormat abg2 atau kakak2 nye kelak. (ye!!aku sokong!!!)

mase saudari tersebut masih kecil, hukuman pasti akan dikenakan walopon untuk kesalahan yg kecil. salah satu hukuman yg saudari terseut terime ialah dikurung di luar rumah kerana terpegun melihat matahari terbenam.. (hah??!!smpi cm tuh skali hukumannye??)

bila tiba musim peperiksaan, saudari tersebut ngn adik2 nye yg sudah besar tiada langsung waktu untuk berehat sebaliknya perlu menjage adik adiknye yg masih kecil.

kalau dikunci bilik, ketukan akan bertalu talu kemudian mereka diberi amaran agar tidak menguncinya. ibu saudari tersebut juga sering menggelar mereka pemalas jika mereke tidak buat seperti apa yang disuruhnya hingga pernah ibu mereka mengeluarkan kata kata yg sgt takut untuk saudari tersebut sebagai anak mendengarnya..

ade satu kejadian dimana saudari tersebut sudah melipat baju..tetapi dea terlupa untuk menyusun baju tersebut ke tempat asal dan ibu nye memerahinya. saudari tersebut berfikir, bukankan ibunye sepatutnye mengucapkan terima kasih kerana saudari tersebut sudah meringankan bebannye??

sampaikan saudari tersebut pernah terfikir untuk mati saje.x payah dihadapkan dengan kerja2 begini.

saudari tersebut turut meluahkan adik-adik nye yg berusia 10 da 11 thn tidak diberi kerja dan menerima kata kata keras seperti mana pernah merekan lalui sebelum ini. jika saudari tersebut minta adiknye mencuci pinggan, ibunye akan menegah.

ibu bapa saudari tersebut juga suka membandingkan mereka dengan sepupu dan anak anak kawan-kawannye. ibu bapa mereka mengatakan anak-anak kawannye jauh lebih baik dr mereka adik beradik. malah aib mereka juga dibuka tapi mereka masih mampu tersenyum lagi. saudara mara yg lain sering mengatakan mereka adik beradik adalah anak yang taat kepada ibu bapa tetapi ibu bapa mereka seperti tidak menghargai mereka. memang ramai yg memuji mereka adalah anak yg baik tapi malangnye kate kate itu bukan dr mulut ibu bapa mereka sendiri. saudari tersebut mahu ibu bapa mereka melihat kelebihan yang anak anak mereka ada, bukannye datang dari pujian saudara mara.

saudari tersebut inginkan penghargaan daripada ibu bapa mereka sendiri. bukan daripada orang lain. tiada gunanya mereka mendapat pujian daripada org luar kalo bukan daripada ibu bapa sendiri. sampaikan saudari tersebut rasa mereka dididik seperti anak tiri atau pon anak angkat, bukan seperti anak sendiri.

saudari tersebut sering mengingatkan dirinya bahawa apa yang berlaku mungkin dapat mematangkan diri mereka dan mereka bersyukur dan redha atas ape yg berlaku.

-the end-

PENDAPAT SAYA

secara jujurnye, kisah saudari tersebut ade kene mengene sikit dgn hidup memandangkan kami banyak persamaan. antaranye saudari tersebut anak sulung dan aku juga anak sulung..tp saudari tersebut bertuah mempunyai adik yg jarak nye setahun lebih muda dr beliau dan sekurang kurangnye dpt membantu saudari tersebut..

aku??aku berumur 21 thn anak sulung dr 4 adik beradik yg kesemuanya adalah lelaki..jarak umur kami semuanya 4 thn..17 thn, 13 thn, dan 9 thn..

mmg aku x dapat nafikan tekanan yg saudari tersebut terpaksa terime mmg begitu hebat same seperti yg aku alami..aku rase semua anak sulung akan mengalami bnde yg same lebih2 lagi kalo anak sulung tersebut adalah perempuan..tanggungjawabnye sgt berat..terpakse menjage adik2 yg x pandai nak berdikari lagi, kne tumpukan perhatian dlm pelajaran dgn harapan dpt berjaya dan akhirnye dpt mengubah hidup keluarga, terpakse belajar selok belok untuk menguruskan rumah untuk membantu ringankan beban ibu bapa dan banyak lagi.

cuma, aku rase sedikit bertuah kerana mak bapak aku x pernah menyumpah aku..mereka akan memberikan aku nasihat yg aku rasekan dah berbuih telinge aku dgr..hahaha..bile aku dgr mak ngn bapak aku mule bercakap, aku akan diam shje..kemudian, aku akan buat krje aku sendiri..

pasal menghargai pulak, yer..aku akui aku x pernah dgr mak mahupon abah memuji aku melalui percakapan..yer..x pernah!aku x pernah dgr mak ckp "tahniah kakak!!len kali berusaha lagi!", "x per..len kali boleh belajar lagi"..yer selame 21 thn aku hidup, aku x pernah dgr lagi..mungkin dlm hatinye memuji..mane lah tahu kan??tp x per la..aku x mahu dipuji..aku x biasa dan x suka..cume ade satu yg aku perasan..mak atau abah akan menggunakan medium yg lain untuk meluahkan perasaan bangge mereka kpd aku..hehehehe..aku perasan itu..

perangai saudari tersebut sama macam aku..mungkin kami ni anak sulung, byk perkara yg kami pendamkan..smpikan aku boleh jadikan diari sebagai kawan baik aku..aku rase aku malu dan aku x mahu dan aku x akan ceritakan ape yg aku hadapi kat mak bapak aku..aku tahu ape yg mereka akan respon..

kadang2 aku rase kelakar tgk kwn2 aku mengadu hal sebesar kuman kepadan ibu bapa mereka..ade suatu ketika aku dan kwn2 aku hampir kne culik slps kami pulang dr mkn mlm di luar kolej.aku x cerita kat mak bapak aku..kwn2 aku yg len sumer citer..buat ape aku nak cerita??x penting pon..lagi pon aku tau ape reaksi mak ngn bapak aku nnt..smpi skng aku senyap jer..

ade satu hari, aku, kwn mak aku berumur 20 lbh dan mak aku keluar dr ofis tuk menemankan aku pegi ke bank islam..sblm tuh, mak aku nak pegi toilet kejap..tggl lah aku ngn kwn mak aku tuh di luar toilet..kwn mak aku tuh memulakan bicara..

kwn mak: mak farhah ckp farhah minat korea
farhah : aah..kite minat sgt..
kwn mak: mak farhah ckp farhah byk sgt cd2 korea..majalah korea..
farhah : aah..kite suke sgt..best giler..lagi pe yg mak cerite lagi?
kwn mak: mak farhah cerite kat akk, dea kate dea susah nak faham farhah..dea kate farhah kalo
ade ape2 masalah x cerite kat dea pon..suke pendam sorng2..akk pon anak sulung, so
mak farhah suke cerite pasal farhah kat akk.dea kate senang nak cerite kat akk pasal
farhah.
farhah : aah..kite suke simpan sorg2..kite x suke sgt nak cerite kat mak..x biasa..

perbualan tersebut terbiar begitu sahaje..oooo..selame nih mmg mak x dpt nak faham aku sbb aku x mulakan cerite kat dea..hmmm..mmg aku x biasa..

satu lagi..perkara suka banding membanding nih da biasa dlm hidup aku..dah biasa..aku dah lali..aku ade sepupu yg rajin giler smpi kan sume makcik2 menyukai mereka..dan mcm biasalah, family aku termasuk la adik2 aku suke membandingkan aku ngn sepupu yg lain..bile aku da dgr sesi banding membanding antare satu same lain, aku akan memekakkan telinge, buat muke bodoh atau pon angkat bontot beredar dr situ..yer..sangat menyakitkan telinge..

kesimpulannye, ape yg aku lalui nih menjadikan aku makin matang dan boleh berdikari bile aku sudah berade di dunie luar..aku harap saudari tersebut akan terus tabah dan bersabar..pengalaman tersebut akan menjadikan hidup kite akan menjadi matang dan membolahkan kite semakin kuat untuk berdepan dengan dunie yg penuh cabaran nih..teruskan berusaha!!!fighting!!jia you!!gambate!!!



Sunday, November 28, 2010

mimpi

hah..aku mimpi mengarut..

mimpi kali nih begitu memenatkan..aku berade dlm dewan peperiksaan..yg bestnye, dlm dewan nih, kitorang boleh duduk ats kerusi, bersila kat lantai, meniarap ats tikar yg disediakan..

paper yg aku amek ari tuh paper bahasa melayu..yer..time tuh aku tgh amek SPM!!dlm dewan tuh ade 2 org kwn aku, shakira n ummi..aku bukak soklan..aku x igt soklan pertame ape..yg aku soklan kedua suruh buat karangan pasal kemerdekaan..soklan ke 3 suruh buat karangan n soklan struktur..soklan bahagian B isi tempat kosong!!senang nye spm mcm tuh..ahahaha

nth kenape aku x leh jwb paper BM tuh..aku pilih karangan psl kemerdekaan..aku igt lg, dlm mimpi tuh aku terpakse kerah otak aku nak tulis ape pasal kemerdekaan..dr duduk kat kerusi, aku pegi meniarap dpn ummi yg tgh meniarap jugak time tuh..aku nmpk ummi jwb bahagian B dulu..aku pergi duduk kat kerusi plak..aku tgk shakira tgh buat karangan..giler pjg karangan dea..mase time tuh tnggl lagi 1 jam..kertas jwpn aku kosong!!x berjawab..ahahaaha..

aku keluar dewan (nth pa per..) pas tuh, aku dpt tau dewan peperiksaan aku berade di satu tmpt yg tnggi..dpn dewan tuh ade cerunan air terjun yg sgt tnggi..ahahahaha..aku duduk kat tepi batu..time tuh kat tgn aku ade guni (mane nth aku dpt guni nih)..ade sorg kwn aku rampas guni aku dan dea buang guni tuh ke bwh..aku marah dea.. "kenape ko buang guni tuh??ade jwpn aku tau dlm guni tuh tau!! (jawapan?????time nih aku x paham kenape mmpi aku mcm ni) aku suruh budak tuh terjun amek blk guni tuh..nsb bek guni tuh terjatuh kat pasir..(Ade pasir plak..haish..) budak tuh pon terjun la..dan, bile dea terjun, kepale dea terjunam ke dlm pasir dan kakinye berade di ats..ahahahahhaa..pa pe nth..budak tuh aku biarkan..

dan tibe2, aku berade di ats jln..aku nmpk sorg kwn aku tgh bwk kete sambil pakai cermin mate itam lalu dpn aku sambil senyum..aku pandang dea ngn muke pelik..nape dea senyum??pas tuh, aku masuk dewan blk tuk jwb soklan SPM td..yer..aku sgt penat memerah otak..aku blur..aku x tau nak tulis ape..aku tgk yg len da abes menjawab..aku jer yg x tulis ape2..adeeeeiiii..

daaannnn..aku pon terjage sbb lagu SORRY SORRY nih makin lame makin kuat plak..haish..

aku termenung sblm bgn..aku rase sgt penat pasal mimpi td..dan satu lagi, ade pa per petande ker??memandangkan result akn kuar x lame lagi..aduuuuuhh..takut plak aku..

harry potter!!!

assalamualaikum..

hehehehe..sgt gembire kerane berjaye tgk harry potter hingge ke titisan darah terakhir..walopon sambungannye akn ditayangkan NEXT YEAR!, aku da tau endingnye mcm mane..sbb aku ade spoiler yg menemani aku tgk cerite tuh..daus dan awe.. :P

aku x dpt nak menahan rase ingin tahu aku nih..so, secare senyap dan tanpe pengetahuan daus, aku da tanye awe ending cerite nih mcm mane (pd awalnye awe x nak cerite kat aku sbb dea tau aku x suke org yg da tgk movie nih, pas tuh heboh2 kat org len)..yer..sgt tragik dan tragis!!

disebabkan aku da mkn ubat tahan sakit pg tuh, aku rase sgt mengantuk mase tgk harry potter nih..aku x dpt nak menghayati 100%..nth knpe kali nih aku rase cerite nye agk slow sket..ke sbb aku yg mengantuk??nth!!

dan aku rase mau menangis dan menggigil satu bdn smpikan aku terpakse tutup mate bile byk sgt BINATANG YG AKU X SUKE!!! muncul dlm citer tuh..haish!!geram plak aku..letak la biawak ker, monyet ker..kenape binatang tuh jugak jadi pilihan..(sampaikan aku nak eja binatang tuh pon x sanggup)

dan juga, aku termenangis seketika bile ade watak comel dlm citer tuh da mati..huuuuuaaaa..dobby!!!nape ko mati..sedih betol..aku juge rase mau nangis bile slh sorg kembar (kwn harry potter) cedere..aku igtkan dea da nak mati..haaaaaa..suspen tol la!!

skng, kene la tgk tnggu 2011 tuk tau endingnye mcm mane..haish!!x sabar!

Friday, November 12, 2010

PELIK!!

(tgh dgr lagu jay park - nothing on you)

benar lah kate org..bile kite da sambung belajar ke peringkat yg lebih tinggi, keadaan ketika itu akan menjadikan kite lebih matang dlm menghadapi dugaan hidup!!

keadaan ketika itu juga akan menjadikan kite lebih matang dan bijak dlm membuat keputusan untuk menentukan masa dpn kite yg akan dtg..

ketika itu jugalah kite akan tau mane satu lawan, mana satu kawan..mane satu yg boleh dipercayai, mane satu yg x boleh dipercayai..

ya!!!aku tgh melalui frasa hidup di peringkat itu sekarang..peringkat hidup yg lebih mencabar bagi seorg manusia yg lemah dan x sempurna seperti aku nih..

dlm frasa kehidupan ni, aku berdepan dgn pelbagai kejadian aneh dan ragam manusia yg pelik..ya..mereka sgt pelik..pelik sgt..

mungkin ini dugaan untuk aku bile Allah dah tetapkan aku perlu berdepan dengan manusia sebegitu rupa..Dia mahu menduga sejauh mane aku tabah dan sabar untuk hadapi semua ini..bukan seorang jer manusia mcm tu, tapi ramai..org dikeliling aku sndri..

aku x tau la kenape malam ni, aku rase kan bagai jantung aku nak meletup bile aku da x dpt nak tahan sabar lagi melayan kerenah manusia begini..segala tindak tanduknya yg begitu mementingkan dirinya sendiri tanpe memikirkan perasaan org lain telah membuatkan aku rase aku dah x mahu berkawan dan x nak mengaku dea sebagai kawan aku sebelum ni..aaaarrrgghh!!!selame ni aku terlalu baik bile aku hanya diamkan dan turutkan segale kehendak dan perangai dea..bile perangai sebenar aku da muncul, nmpknye dea x kenal aku saper..jgn sampai aku da x bertegur dgn dea lagi sbb aku da muak dan jelik dengan perangai dea..ade satu ketika perangai dea berjaye buat aku menangis..betape hebatnya penangan dea..

cukup la aku da berdepan dengan dea selame ni..aku da x sanggup agi..biarla aku sorng jer yg tau dea mcm mane..cukup la..

peristiwa ni menjadikan aku lebih matang dan berhati hati bile memilih kawan..jgn sangke air laut di selat melake x der jerung..

Thursday, September 23, 2010

rindu sangat!

assalamualaikum..
haaaaaa..baru dpt relaxkan bdn..seminggu lps naik cuti, keadaan aku kat kampus tak lah sebusy mane pon..so, boleh lah aku menghabiskan masa aku depan laptop..

hmmm..da berape bulan yer aku kat melaka??da nak dekat 3 bulan..

sesungguhnya, sampai sekarang aku tak dapat biasakan diri dengan keadaan sekeliling..dan maka dengan itu juga lah, aku sangat merindui rakan2 aku di kampus johor bahru dulu..YA ALLAH!aku sangat merindui mereka.. (saat nih air mata aku da mengalir)

setiap kali aku kemas rumah, aku akan teringat kenangan aku dan budak2 bilik kemas bilik same2..habis semua barang kami keluarkan, susun kat tgh koridor..org yg lalu lalang salu ckp, "hai..budak bilik nih nak buat clearance ker??" hahaha..mmg kami akan kemas bersungguh sungguh..sampai bersih..sambil2 kemas rumah, ummi akan pasang lagu..pas tuh nyanyi..aku suke basuh kipas bilik aku..x tahu kenape..senang bekerjesame dgn budak bilik..walaopon kadang2 ade segelintir yg keras kepala, tapi biarkan jer la dea..ramai lagi yg boleh membantu..

kalo aku makan sorng2, aku akan ingat kenangan makan bersama budak2 bilik B103..aku rasekan kami nih mmg spesis pirana..boleh habeskan mknn dlm sekelip mate..dan masing2 kalo mkn, mmg melampau..aku suke keadaan mcm tuh..sihat budak2 bilik aku nih.. "weyh..jum mkn kat anggun..", "weyh, jum mkn kfc..", "korg, lapa..jum order mcd..", " korg lapa x??jum mkn kat cafe..saper nak order?.." (saat nih air mate mengalir lagi :(( ) bile ade sorng yg terase lapa, mesti yg len akan laju jer setuju..arrrgghh..aku rindukan suasane tuh..aku igt lagi, mase sem 3, ptg tuh kami ade final exam..paper agame..pg tuh, sumer tgh tdo..tibe2, ade sorg nih ckp " jum mkn roti canai!" sumer terbangun..aku yg tgh tidur nih boleh terdengar perbincangan dorng, dan aku ckp "jum!nak ikut!" pastuh, semue setuju..walopon ade jugak la beberape org yg tak pergi..pagi tuh, kami x mandi..gosok gigi, cuci muke..pastuh, buat gaye nak pergi jogging (sbb kalo setiap kali keluar kne bwk kad outing) pg tuh, kami mkn la puas2 smpi kenyang..blk kampus, terus tdo..mls nk bace buku..ptg bangun terus masuk dewan!alhamdulillah..result cayalah!

bile ade xtvt2 kolej kat kampus dulu, kami akan bersungguh sungguh lakukannya..hasilnye, 2 kali bilik kami menang pertandingan teh tarik, pertandingan sandwich dan byk lagi..mmg kami akan lakukannye habis2an..boleh dikatakan budak bilik aku ni aktif jugak la..aku ingat lagi mase kami hias bilik, pelbagai idea dicurahkan..kami mmg bekerjasama dgn baik..kami gantung baju, buat hiasan, kemas2 bilik..akhirnye, alhamdulillah, kami dpt top3..pas tuh, kami buat replika produk barangan israel..budak bilik aku mmg kreatif..kami buat jename loreal..dan hasilnye, mmg menjadi!!sebijik mcm produk loreal! (berhentilah air mata ku ) mase sambutan kemerdekaan, budak bilik aku telah menolong aku dan ummi menghias dewan (aku dan ummi menjadi penganjur majlis) masya Allah, semua nya sungguh baik!kreatif betul dorng hias backdrop dewan!!banyak lagi la xtvt yg kami sertai..

satu lagi, bilik aku mmg suke jalan2..aaaaahhh..beznye jln2 ngn mereka..first trip yang kami buat, pegi genting highland..idea nak pegi genting highland muncul secare tibe2 akibat kebosanan yg melampau mase cuti raya cina..tanpe diduga, semua setuju nak pergi dan aini telah membeli tiket bas utk ke sane..x sangke tanpa sebarang plan, trip ke genting highland menjadi walopon mcm2 perkare yg x diingin berlaku..hahahaha..mmg kami enjoy kat sane walopon penat..trip ke2 pegi ke melaka..trip ke melaka x berape nak menjadi sbb ade satu kump mengalami mslh (kami terpakse divide kpd 2 group) so, aku, eima, atim dan ummi meneruskan rancangan tuk jln2 kat melaka..kami jln2 kat batu pahat, karoke sampai 40 lagu!amazing!trip ke3 membasahkan diri kat sunway lagoon..waaahhh..bez betol!!seronok!!!main air puas2, main game, puas betol!sampaikan kami kene marah ngn guard sbb mandi dlm hujan yg beribut petir!!seronooooookkkk!!!!

ade satu perkara yg menjadi penghibur hati aku, aku suke tgk gmbr budak2 bilik aku..budak2 nih mmg suke berposing..x kire tempat, waktu dan ketika..ade jer aksi2 terlampau yg mahu ditonjolkan..tapi best jugak buat perangai mcm tuh..sekurang kurangye ade la kenangan..banyak sgt gmbr budak bilik dlm laptop aku nih..x sampai hati nak delete.. :'(

ya..saya sangat merindui siti fatimah ahmad, ummi kalthum hamidun, fatin nabilah mohd sham, nur khusmaini muhibin, nurul hanani nordin dan shakira ghazali, hafshaheila abd hamid (siti hawa amran dan fatimah alaudin da salu jmpe kat kampus :P )..semoge perhubungan kekal ke akhir hayat..sampai kami semue da beranak pinak!!! :P

Wednesday, September 8, 2010

Jeritan Hati!

assalamualaikum..

aku baru teringat blog aku nih masih wujud lagi..alhamdulillah..selame kehilangan aku dr dunie penulisan nih, banyak perkara yg dah berlaku dlm hidup aku..

mlm nih aku nak amek byk mase nak luahkan segalenye..

erkk??da ade template baru?malas nk try semua..aku gune jer ape yg aku rasekan sesuai..

alhamdulillah, sekarang aku dah berjaya menyambung pelajaran ke peringkat degree..

BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION (FINANCE)

UITM MALACCA CITY CAMPUS..

mungkin da takdir Allah aku akan teruskan kehidupan di selatan tanah air..dr diploma smpi le ke degree..semuanye kat selatan..bagus la jugak..senang nk blk rumah..

mmg aku berdoa supaya tak menempatkan aku kat kampus2 besar, sbb aku dpt bayangkan keadaan kehidupan kat kampus besar nnt..sgt susah dan penat!!dan alhamdulillah, aku dpt kampus yg kecil..(lebih kecil dr uitm jb city campus)

bile pertame kali aku menjejakkan kaki kat kampus nih, perasaan aku bercampur baur..happy?sedih?nervous?tu la perasaan aku..aku rase perasaan aku kosong..x der pa per..hmmm..

mase minggu orientation, aku rasekan layanan yg diberikan sgt..uuurrrrggghh!!!aku x nak tulis kat sini!aku da meraung dalam hati aku nih.."aku nak balik!!aku x nak duduk sini!!serius!!x nak duduk melaka lagi!" perlu ker semua tuh??kenape perlu ade??aaarrrggghh!!!

hari seterusnye, proses pembelajaran da bermule..aku rasekan aku da kembali sprti sedia kala..tp, still aku rasekan "aku nak blk jugak!aku nak keluar dr melaka nih!" aku x pernah se-homesick mcm nih..kenape ni farhah? aku mengalami culture shock yg sgt hebat..aku mmg x dpt nk seswaikan diri dgn culture kat tempat baru..aku x dapat nk seswaikan dgn suasane kehidupan baru di sini..

1) kelas di sini bermule 8.30 pagi..perjalanan dr rumah aku n kampus hanye 5-10 minit..walopon dekat, tp sangat memenatkan..so, aku kene bgn 1 jam lebih awl..pukul 8 da kene keluar dr rumah..uuurrrgghh!!aku x suke jadual hidup aku secare automatik teratur sebegitu rupe..memandangkan bangunan kampus sgt tinggi, dan kelas aku pon tinggi2 belaka, aku kene berebut naik lif..lif yg disediakan ade 3 buah jer..1 lagi lif utk staff..so, memandangkan aku nih jenis yg tegar, aku akan naik tangga..aku mmg x suke berebut, bertolak-tolak utuk naik lif..so, pagi2 mood aku akan jadi x baik..

kalo kat kampus jb dulu, kelas pukul 8 pagi, aku boleh bgn 15 minit sblm kelas bermula tau!!!!

2) bile dlm kelas, aku rase mcm tenang siket.ade satu ketika aku rase aku berkhayal..hmmm..susah cm nih..tibe2 aku rasekan aku sgt merindui kwn2 mase kat kampus jb dulu..aku rindu suasane dlm kelas, gelak ketawe dan x der tekanan bile masuk kelas..bile kat sini..hmmm..aku sedikit tertekan..mungkin perubahan hormon yg ingin menyesuaikan diri dgn suasane dan rakan2 baru..

3) suasane pembelajaran pule sgt berlainan berbanding dgn mase diploma dulu..byk kelainannye..byk sgt!

4) bachelor in business administration..major in finance..hmmm..satu course yg dr dulu smpi skrng aku impikannye..tp, bile da dpt course ni, aku terfikir blk.."boleh ker aku bwk course nih?"hmmm..aku x tau la aku mampu ker x..bile aku tgk blk subjek2 dlm course nih, adeeeeiii..tuk sem nie aje, aku amek 7 subjek..corporate finance, financial market and instrument, research, statistics, public speaking, personal development, and third language..

bile aku masuk kelas financial market n instrument, aku mcm terkesima..aduuuuhh!!nih subjek budak banking dulu!!membaca la!!!aku mmg lemah siket subjek membace, lebih2 lagi subjek yg byk menggunakan fakta dan isu2 semasa..mcm subjek nih la..satu ari aku ckp kat saida "ko tau x, budak bisnes yg amek subjek nih mmg terkejut tau!!" subjek nih memerlukan ktrng belajar mengenai bank negara, segale bank yg wujud kat malaysia nih, dan segala jenis financial instrument yg ade..even assignment pon kene buat pasal bank n current issue..adeeeii..mmg bukan bidang aku..aku nak mengire jer la :(

corporate finance..mmg subjek mengire..tp, aku masih x dpt masuk dgn subjek nih..moga Allah kurniakan aku hidayah supaye aku dpt belajar dgn sempurna dlm kelas nih..

5) satu perkare lagi yg aku x sgt dan terpakse aku tempuhi..berebut lif kat kolej plak..kolej yg aku duduk skng ade 2 lif..satu lif kecik tapi pantas dan laju. satu lagi lif besar lembap dan lambat..satu hari, slps baru blk orentasi, aku tgk ramai sgt yg menunggu lif utk naik ke rumah masing2..memandangkan rumah aku tingkat 10, mmg aku kene naik lif.dan alhamdulillah, aku dpt beratur kat bhgn dpn..bile lif bukak jer, mule la ramai yg berpusu pusu nak naik..sedangkan dlm mase yg same aku bg peluang kpd orng dlm lif untuk keluar..akhirnye, aku yg x dpt naik lif..dgn perasaan marah dan geram yg membuak buak, aku tegar naik tangge smpi ke tingkat 10!!!Allah jer yg tau betapa menggigil nye kaki aku time tuh, penat x terkire!!!smpi jer rumah, aku x der mood nak ckp ngn sesiapa..mmg aku sgt penat dan marah kpd orng yg memotong line aku!!!mood farhah akan hilang kalo dea berebut naik lif, dan terpakse naik tangge!!!

6) bab mknn pule..x der satu kedai, restoran yg memikat hati aku..uuuurrrggghh!!!kalo waktu lunch plak, mknn kat sini mmg limites betol la!geram nye x terkire..smpi kan aku da x mampu nak menerime nasik masuk ke dlm perot aku ni..aku pon pelik..sblm ni selere mkn aku membuak buak..ayam mcd n kfc pon aku x mampu nak habiskan!!!ape nih??kenape nih??adeeeeiii..

aku harap semoge Allah membuke kan pintu hati ku untuk menerima suasane pembelajaran kat sini dan segale ilmuku di berkati oleh Nya..amiinnn~

Monday, May 24, 2010

kenape erk??

assalamualaikum..

                   hmmm..kenape erk??kenape??kenape kau nih??kenape ko nih perasan lebih??

hmmm..mungkin tuh hak kau untuk menulis ape yg terlintas di hati kau..

tulis la ape pon..aku x kisah..tp bile cerite kau boleh menimbulkan kemarahan orang lain

boleh menyebabkan orang lain yg membacanye nak muntah..

ape tuh??

kenape erk??

ko sedar tak ape yg kau da buat sebenarnye??

mungkin cerite yg kau tulis tuh tak der kaitan dgn aku..

yeepp..mmg tak ade kaitan ngn aku..

aku rase kalo kau nk tulis ape yg kau rase, sampaikan ko rase kau tuh cantik, hot sgt..

tak payah nk tonjolkan sangat..

tak payah nak memalukan orang tuh..

kelakar la kau nih..ahahaha..biase la..budak baru nak matang..

tak pernah fikir ker ape perasaan dea??

haish..pelik la kamu nih..

sangat tak matang

p/s : sile berfikir dulu sebelum menulis..bukan semua cerite kite boleh cerite untuk bacaan umum..sile sedar yer..



Monday, May 17, 2010

terime kasih abah dan mak!

assalamualaikum..

hari ni aku rasakan aku nak menulis entry nih khas untuk emak dan abah..

aku ni bukannye manusia atau pon seorang insan yg mudah meluahkan apa yg aku rasa secara terang terangan..aku sejenis manusia yg tak kan meluahkan perasaan secare bersemuke dengan seseorang..aku suke menggunakan pendekatan lain yg orng tersebut tak kan mengetahui apa yang aku rasa..kalau la orng tuh tau ape yg aku rase, mgkn aku akn malu sendiri kot?!

2 hari lps, abah dan mak baru pulang dr umah sepupu kat pandan jaya..dan abah telah membelikan aku 'sesuatu' yg berharge hingge aku sndri rase nk menangis terhadap pengorbanan yg mak dan abah buat..

yer..mmg sblm nih aku ade mengadu kat mak yg barang tuh da rosak..aku ade dgr yg mak aku nak belikan barang yg baru..

tp, sblm tuh, aku dah ckp kat mak yg aku x perlukan 'barang' tuh lg..selagi aku berade di rumah, aku boleh menggunakan sgle kemudahan yg ade kat umah nih..

yer..mlm tuh abah dah bg aku sesuatu..yer..sgt berharge bg aku..dgn keadaan kami yg agak sederhana, abah tlh mencari jln utk belikan brng tuh tuk aku..

abah panggil name aku menyuruh aku mengadapnye..tp aku buat x tau jer..aku leka mengadap laptop..skli lg abah panggil..abah kuarkan kotak..aku terus grab kotak tuh tanpe ckp pa per pon..aku nk senyum pon, aku tahan gak..tahan2..jgn senyum dpn abah..

mak suruh aku ckp terime kasih dpn abah..tp aku x mau ckp..'maaf mak..akak x boleh ckp dpn abah' aku ckp dlm ati..

dan mlm nih, aku nak luahkan segalenye..biarlah abah dan mak x tau pon..

"mak dan abah..terime kasih byk2 kerane sanggp berkorban dan memenuhi sgle keperluan anak perempuan tunggalmu ini..akak minx maaf sbb akk x mampu nk luahkan rase terime kasih dkt mak dan abah..akk x reti nak luahkan ape yg akk rase secare face to face dpn mak dan abah..akk rase, bnde tuh x diperlukan lagi buat mase terdekat nih..tp, abah dan mak snggup carik dan belikan brng tuh..akk rase, sgle ape yg abah dan mak da buat utk akk, akk mmg x mmpu nk membalasnye..yer..byk sgt yg mak dan abah dah korbankan utk akk..duit, tenaga dan byk lagi..yg penting, akk nk abah dan mak tau yg akk syg sgt2 kat mak dan abah..syg sgt2..akk minx maaf kalo selame nih akk byk buat slh silap kat mak dan abah..terime kasih byk2 mak dan abah.."

p/s : yer..mlm nih gaye penulisan aku sgt formal yer..hmmm

Thursday, May 13, 2010

~takoyaki~



makanan lagi..yer..memang aku akan bercerita pasal makanan malam nih..sebeb aku x kan dapat makan makanan nie lagi kalo aku da berade di rumah..susah untuk dapatkannya kalo berade di tempat lain selain johor bahru..

takoyaki..sejenis makanan yang berasal dari jepun..aku pon da x berapa ingat siapa yg memperkenalkan makanan nie kat aku..yer..memang takoyai ni memang sedap..sangat sedap..ade sos mayonis yg cair, di tambah dengan sos itam (aku x tau ape name sos tu) dan di limpahi dengan sotong kering..perrgghh..sedap giler..

ade 3 jenis takoyaki yg femes..octopus, ham dan udang..tp aku paling suke ayam sebab x boleh makan seafood kan?kene la makan ayam jer..makanan aku skng nie mesti la berasaskan ayam mau pon ikan sahaja..aku da x boleh sentuh seafood lagi :(
pedulikan semua itu..

aku pernah jumpe takoyaki kat JAYA JUSCO WANGSA MAJU..tp x sedap!!acik tuh pakai mayonis sushi dan rasenye sgt berlainan dr takoyaki JB..setiap kali dtg ke kedai tu, aku akan teruje tgk pekerje membuat takoyaki..sgt pantas dan best jerk tgk dorng buat takoyaki..satu jer sebab yang aku x suke bungkus takoyaki ni sebab mayonis nye akan tumpah dan aku akan dapat menikmati mayonis yg siket jerk..x puas..aku suke banjir2!!!

hmmm..bile la lagi aku akan dapat makan takoyaki JB nih?bile?waaaa...aku nak makan takoyaki..sedapnye..

~cool blog~



yeah..cool blog pule..kalo pegi CS, mesti x kan terlepas beli cool blog..

" kak, blended coklat x nak pearl yer.."

itu la yg selalu aku order..sedap..harge RM2.50..kalo letak pearl
rm3.10..aku x suke letak pearl sebab nnt akan mengurangkan kuantiti ais dlm cawan aku tuh..

sebelum balik KL ari tuh, baru la aku dapat tau ade perise yg lagi sedap..ice blended coklat oreo..perrrggghh..sedap giler!!!harge RM3.50..hari tuh, aku tgk cara pembuatannya, orang tuh akan letak 3 ketul biskut oreo dan di blender bersame-same perise coklat ngn ais..sedapnye!!

perhatian!!jgn beli cool blog kat angsana!!cool blog kat sane x sedap!!da la pembuatnye main2!!pas tuh rase teh tarik jer lebih!cair pulak tuh!!x sedap plak tuh..boleh tgh buat keje, bercakap-cakap pulak dea dan buat orang menunggu lama..aku ingat lagi mase first time aku nak beli cool blog kat angsana, orang buat cool blo tuh ckp kat sorang customer nih..

" awak boleh tunggu lame kan?" sambil tuh dea meneruskan perbualan dgn kawan2 dea..aku yang ade kat situ menyirap jer dan rase mcm nak sound jer minah tuh..huh!!malas nak carik pasal..sejak hari tuh, aku x kan beli cool blog kat angsana!

~portuguese egg tart~


hmmm..nth kenape entry kali ni aku nak cerite pasal makanan..bile aku da tinggalkan jb, tibe2 aku teringat makanan yg sedap2 kat jb tuh..entahla..bg aku setakat nih aku x jumpa lagi makanan yg dapat puaskan tekak aku nih..kawan2 aku ckp banyak jer makanan yg sedap2 kat jb tuh, tp aku x jumpa lagi..

haaahh..kali ni..aku da gile Portuguese egg tart plak!!perghh!!sedap giler!!!creamy n crunchy!!waaarrgghh!!meleleh air liur nih..terime kasih kepada aini kerane memperkenalkan tart nih..tart ni berbeza dgn tart yg len..selame nih aku mmg x pernah nak minat egg tart..tp portuguese egg tart nih telah berjaya mencurik hati ku..sedapnye..makanan ini jugak la merupakan makanan terakhir yang aku makan kat jb nih..kat kL mane nak carik??kat KL ade ker kedai season??hmmm..mesti aku akan merindui mu~

Wednesday, May 12, 2010

~BONAMANA~

yeay!!finally!!super junior dah kaluarkan new single!!!wow!!best nye!!

BONAMANA..aku pon tak siasat lagi apekah simboliknye title single nih..tp aku suke mv dorng!!wow!!!best2!!kedengaran kat telinge nih muzik lagu nih mcm ade campuran Ring Ding Dong (shinee) + sorry sorry siket..tp bg aku ok jerk...huhuhu..da minat kan?!lagu x sedap pon jadi sedap jugak..

dorng jugak da makin berani menayangkan tubuh badan dorng yg sasa yang menjadikan E.L.F (ever lasting friends = super junior fan club) menjadi giler dan sasau..kali ni mereka muncul dengan 10 orang member sahaja :(

kangin : tgh ready nk masuk army bln october ni (mungkin la)

hankyung : masalah kontrak ngn SM ENTERTAINMENT

kibum : berlakon..

leeteuk, heechul, yesung, shindong, sungmin, eunhyuk, donghae <3 <3, siwon, ryeowook, kyuhyun fighting!!!!4jib album daebak!!we love you!!



video

Tuesday, May 11, 2010

11052010


assalamualaikum..

da lame x tulis entry kat blog nih..

alhamdulillah..akhirnya pada 09052010 aku telah berjaya menamatkan pelajaran di peringkat diploma..sblm habes exam tadi, perasaan berdebar-debar, sedih, gembira dan takut bercampur baur untuk menunggu saat tangan aku nih menulis ayat-ayat terakhir di atas paper..

dan akhirnya, tepat pukul 5.05 petang, kami pelajar part 6 diploma in business studies and diploma in banking telah berjaya menamatkan pengajian di UITM KAMPUS BANDARAYA JOHOR BAHRU..alhamdulillah..

kami semua berase gembira sampaikan pn.suri, en. kamal dan lecturer2 yg lain meraikan kegembiraan bersama kami semua..pn.suri siap bwk 2 bijik kek (1 bijik utk part 6, 1 lg utk birthday affan)..terime kasih pn suri!!!saat tu jugak air mate x dapat nak dibendung lg..aku memang cuba untuk menahan..tp x boleh..agak terkilan madam thahira x der dlm dewan slps ktrng abes paper..

aku sempat jugak minx maaf kat semua lecturer yg ade time tuh (en. kamal, pn suri, miss fazlin, miss zafirah) agak sedih bile bermaaf-maafan dan berpelukan bersama lecturer..pastuh, berpelukan ngn member2 yg terpakse balik pd hari yg sama jugak..maksudnya, itulah hari terakhir dpt jumpe ngn orng2 yg balik lps paper tuh..

ya Allah..bagi lah aku kekuatan untuk menempuh hari-hari yang mendatang..sesungguhNya aku sangat bersedih hingga ke hari ini..merekalah rakan-rakan yang paling baik dan tak mungkin aku akan dapat melupakan mereka..Engkau bagilah mereka kejayaan di dunia dan di akhirat..

p/s terime kasih diucapkan kepada rakan part 6 batch 2007/2010..korng la yg telah menceriakan kehidupan kite di uitm kampus bandaraya johor bahru..aku x kan lupekan korng buat selame-lamenye..insyaAllah..terime kasih kerana mencipta suatu kenangan terindah dan kenangan yg paling manis dan juge kenangan yg mungkin aku x kan dpt lupekan..jage diri korng elok2..aku doakan kejayaan korng semua..kpd rakan2 kelas JBD6B1..korng la classmate yg terbaik dan paling sporting sekali..aku x kan dpt lupekan gelagat korng sumer dlm kelas..kiter bergelak ketawe, mengusik sesame sndri, buat assignment sesame..aku mmg suke ngn kelas kite sekarang - UNITE!!nape baru sem akhir kite baru nak unite?kenape x dr dulu lagi kan?!aku akan merindui suasane dlm DK, dlm kls.dan segale xtvt yg kite lakukan bersame-same..LOVE U GUYS!!!

kepada roommate B103..bilik yg paling best kat siswi..huhuhuhu..eima, atim, ummi, fatin, ummi, aini, nani, hawa n shakira..korng la mmber yg paling baik, sporting, bijak dan mcm2 lg la..aku akan merindui suare korng menyanyi, korng 'berlakon', menjadi 'MC', deejay radio, kite berkongsi cerite same2, berkongsi susah dan senang..kalo ade event. kite akan unite dan buat keje ngn bersunggu-sungguh,,igt x satu bilik berlakon dlm kelas CCT??suasane kat terminal larkin tuh??ahahaha..lakonan tuh mmg kelakar..kalo ade pa per pertandingan, bilik kite msti akan menang kan?!seronok tol!!paling best bile kite dpt byk sgt hamper apollo..smpi x mmpu nk mkn..bilik kite nih hebat sgt kan?!kepada sha. eima dan fatin..teruskan perjuangan korng..jgn cpt give up..teruskan keharmonian bilik kite..syg korng semua!!!



sepi.sekuntum.mawar

berulang kali ku mencuba

memujuk hati

lupakan semua

kenangan..


namun mimpi bertemu lagi

di saat engkau

tiada di sisi..


ku berpegang pada janji

tercipta antara kita dulu

hilangmu tiada berganti

biarlah..begini..


ku berlayar di lautan

tidak bertepian

sesekali disedarkan

ombak yang mendatang

aku seperti hilang

punca arah dan..tujuan


aku puisikan namamu

bersama rindu

di dalam sendu..