Monday, May 17, 2010

terime kasih abah dan mak!

assalamualaikum..

hari ni aku rasakan aku nak menulis entry nih khas untuk emak dan abah..

aku ni bukannye manusia atau pon seorang insan yg mudah meluahkan apa yg aku rasa secara terang terangan..aku sejenis manusia yg tak kan meluahkan perasaan secare bersemuke dengan seseorang..aku suke menggunakan pendekatan lain yg orng tersebut tak kan mengetahui apa yang aku rasa..kalau la orng tuh tau ape yg aku rase, mgkn aku akn malu sendiri kot?!

2 hari lps, abah dan mak baru pulang dr umah sepupu kat pandan jaya..dan abah telah membelikan aku 'sesuatu' yg berharge hingge aku sndri rase nk menangis terhadap pengorbanan yg mak dan abah buat..

yer..mmg sblm nih aku ade mengadu kat mak yg barang tuh da rosak..aku ade dgr yg mak aku nak belikan barang yg baru..

tp, sblm tuh, aku dah ckp kat mak yg aku x perlukan 'barang' tuh lg..selagi aku berade di rumah, aku boleh menggunakan sgle kemudahan yg ade kat umah nih..

yer..mlm tuh abah dah bg aku sesuatu..yer..sgt berharge bg aku..dgn keadaan kami yg agak sederhana, abah tlh mencari jln utk belikan brng tuh tuk aku..

abah panggil name aku menyuruh aku mengadapnye..tp aku buat x tau jer..aku leka mengadap laptop..skli lg abah panggil..abah kuarkan kotak..aku terus grab kotak tuh tanpe ckp pa per pon..aku nk senyum pon, aku tahan gak..tahan2..jgn senyum dpn abah..

mak suruh aku ckp terime kasih dpn abah..tp aku x mau ckp..'maaf mak..akak x boleh ckp dpn abah' aku ckp dlm ati..

dan mlm nih, aku nak luahkan segalenye..biarlah abah dan mak x tau pon..

"mak dan abah..terime kasih byk2 kerane sanggp berkorban dan memenuhi sgle keperluan anak perempuan tunggalmu ini..akak minx maaf sbb akk x mampu nk luahkan rase terime kasih dkt mak dan abah..akk x reti nak luahkan ape yg akk rase secare face to face dpn mak dan abah..akk rase, bnde tuh x diperlukan lagi buat mase terdekat nih..tp, abah dan mak snggup carik dan belikan brng tuh..akk rase, sgle ape yg abah dan mak da buat utk akk, akk mmg x mmpu nk membalasnye..yer..byk sgt yg mak dan abah dah korbankan utk akk..duit, tenaga dan byk lagi..yg penting, akk nk abah dan mak tau yg akk syg sgt2 kat mak dan abah..syg sgt2..akk minx maaf kalo selame nih akk byk buat slh silap kat mak dan abah..terime kasih byk2 mak dan abah.."

p/s : yer..mlm nih gaye penulisan aku sgt formal yer..hmmm

2 comments: