Thursday, May 13, 2010

~takoyaki~



makanan lagi..yer..memang aku akan bercerita pasal makanan malam nih..sebeb aku x kan dapat makan makanan nie lagi kalo aku da berade di rumah..susah untuk dapatkannya kalo berade di tempat lain selain johor bahru..

takoyaki..sejenis makanan yang berasal dari jepun..aku pon da x berapa ingat siapa yg memperkenalkan makanan nie kat aku..yer..memang takoyai ni memang sedap..sangat sedap..ade sos mayonis yg cair, di tambah dengan sos itam (aku x tau ape name sos tu) dan di limpahi dengan sotong kering..perrgghh..sedap giler..

ade 3 jenis takoyaki yg femes..octopus, ham dan udang..tp aku paling suke ayam sebab x boleh makan seafood kan?kene la makan ayam jer..makanan aku skng nie mesti la berasaskan ayam mau pon ikan sahaja..aku da x boleh sentuh seafood lagi :(
pedulikan semua itu..

aku pernah jumpe takoyaki kat JAYA JUSCO WANGSA MAJU..tp x sedap!!acik tuh pakai mayonis sushi dan rasenye sgt berlainan dr takoyaki JB..setiap kali dtg ke kedai tu, aku akan teruje tgk pekerje membuat takoyaki..sgt pantas dan best jerk tgk dorng buat takoyaki..satu jer sebab yang aku x suke bungkus takoyaki ni sebab mayonis nye akan tumpah dan aku akan dapat menikmati mayonis yg siket jerk..x puas..aku suke banjir2!!!

hmmm..bile la lagi aku akan dapat makan takoyaki JB nih?bile?waaaa...aku nak makan takoyaki..sedapnye..

2 comments:

aleyamira said...

hey..singgah secara xsengaja..
mencari takoyaki di n9 tp xde..terjumpa u pnye blog..nak blik jb dengan segera supaya bole makan takoyaki dengan bnyaknye..nyumm hahah..

nur said...

hehehehe..
selalunye kat jj mesti ade..tp kat jj punye x sedap..mcm digoreng..
ahaahahaha..bile blk jb nnt, mkn la byk2 yer..(adeeeeiiii..jeles plak ngn org jb..dpt makan takoyaki!!)