Monday, January 3, 2011

ole..ole..ole..ole..

title kat atas tu bukan aku nak ole2 ker ape..

aku nyanyi lagu "ole..ole..ole..ole.." *tak tau la ejaan nye betul ker tak tu*

tahun ni, tahun 2010, aku rasakan aku bangga menjadi rakyat MALAYSIA!!!

TANAH TUMPAH DARAHKU!

buat pertama kalinye, dalam sejarah bola sepak MALAYSIA, pasukan negara berjaya merangkul PIALA SUZUKI selepas 16 tahun mencubanya!!!

waaarrrgghh!!tahniah!!tak sangke!

16 tahun tau pasukan negara kita mencuba nak rampas balik piala tuh daripada pelopor2 bola sepak asia tenggara!ahahaha..

kali ni, aku dengan rasa bangge dan terharunye telah mengikuti perlawanan ni dari mula sampai habis..

mase first game (peringkat kumpulan) malaysia kalah dengan indonesia, aku da dapat agak.. "aahh..malaysia mesti kalah lagi nih"

bila aku tengok satu2 persatu perlawanan yang melibatkan pasukan malaysia, aku terus "waaaahh!!dasyatnye malaysia!" ..haha..walopon malaysia belum masuk semi final!

bile malaysia da masuk semi final dan berjaye kalahkan VIETNAM, lagi la aku berkobar kobar nak ikut perkembangan dorang..dan dengan rasa berdebar debarnye aku tunggu perlawanan final pertama dorang..waaaaahhh..seronok!!!

aku berasa sangat terkilan bile aku tak dapat nak meng'join' adek dan member laki aku pegi bersorak kat bukit jalil mase final pertama..walopon rumah aku dengan stadium tepi hidung jer (maksudnye stadium tuh dekat jer la dengan rumah..jangan la nak geli pulak :P ) memang kawan aku ade ajak, tapi aku tak dapat nak pergi sebab tak ade transport..nak naik dengan adek aku, dea bawak member2 dea plak..adeeiii..so, aku dengan family yang lain bersorak kat rumah jerla..walopon hakikatnya aku tau kemeriahan kat stadium lagi gempak..

aku sempat tidur sampai habes separuh mata pertama..sebab aku tau bosan sket..ahahaha..aku pon meneruskan perjuangan dengan penuh semangat patriotik aku bersorak mase separuh masa kedua..yeehaa!!ahaahaha..

dan alhamdulillah!malaysia menang 3-0!wow!!tak sangka la seyh!!so, aku kene buang persepsi aku yg dorang tak boleh pergi jauh..hakikatnya, mereka sangat hebat!!rasa macam nak nangis pon ade jugak..ahahaha..

kali nih, ade beberapa pemain yang mencurik hati aku..ahahaha..sebab aku suke tengok dorang main la..bukannya ape pon :P

bersambung..

No comments: