Wednesday, December 15, 2010

lameeeenyeeee

rupenye, da lame jugak aku bercuti..dah lebih sebulan..walopon da sebulan lebih aku berade kat rumah, tp aku rasekan da mcm setahun aku duduk rumah..

ape yang aku da buat kat rumah sebenarnye nih?

makan



tido



makan



tido..


aah..tu jer la kje aku..nak wat ape lagi kan??ibarat membalas dendam sblm pulang ke melaka (hahaha..poyo tol!)



smpi mak pon cakap


"yer la kak, lepas makan, tido..mane x gemuk badan tuh..awak tu anak dara..anak dara tak baik gemuk2 nih.." (adeeeessshhh..seram sejuk bile dgr mak ckp cm tuh)


yer la..aku akui..dulu mase mak zaman mude2, mmg mak slim..

kate mak "atuk dulu, kalo nmpk anak2 nye tido waktu siang, memang la nak kene marah tau..kite bgn pagi2, rezeki masuk..habiskan semua kerja rumah..baru boleh tido.."


ahahaha..mmg mak akan mengungkit zaman kegemilangannye dulu kalo aku da buat perangai..


jadual berkala aku di kala berade di rumah


6.45 pg - bangun sembahyang subuh.. (kadang2 da dgr ayam menyanyi baru la nk semayang..smpi nak pintu bilik aku kalo mak kejut kan aku pagi2 )


slps tu aku akan tido blk..tak tahu la paling tepat aku bangun pukul berape..ikut mood aku la time tuh..kalo rase nak bgn awal, aku bgn la awal..kalo nak tido smpi tgh hari, teruskan la..ahahaha..


bgn je tido, da kne kemas2 rumah. basuh, bilas dan sidai baju (BBS)=keje yg paling aku x suke skali~ (kat rumah pakai mesin manual jer)


pastuh, mkn..kalo mak x masak, kene la masak..pas mkn, kne kemas dapur..aku mmg akan bengang kalo adek beradek aku da masuk dapur!habes bersepah..dan tukang kemas nye, NUR FARHAH..rasenye aku lagi suke kerja membasuh pinggan2 dari basuh baju kot?!


slps habis kje dapur, aku akan sapu sampah plak (ceit..ayat sapu sampah..taip menyapu rumah sudah!) ~ time nih aku da kne buat kerja dengan pantas sbb abah akan blk dlm pukul 2 ptg..so, bile abah blk dlm keadaan penat, dea akan berase senang hati kalo tgk rumah dah berkemas :D


da habes sumer, baru la aku akan duduk membace surat khabar, mandi, sembahyang zuhur..pas tuh tido..tunggu la smpi ptg..


bile ptg, sembahyang asar, duduk dpn tv tgk kbs smpi la ke maghrib..ahahaha..itu jer la rutin harian aku..


kalo waktu mlm, aku mmg suke berjage tgh2 mlm..bg aku waktu tuh sgt tenang untuk aku buat xtvt2 dlm bilik seperti tgk movie, tgk variety show smpi aku gelak berguling guling, menyanyi ke, menari ker (ek eleh..menari!yer la!menari..aku tau la menari sket2~ahahaha)


dlm pukul 3 atau 4 pagi baru la boleh tido..ahahahaha..


psssttt: saya x biasalah tido awal..sy bukan cinderella!

No comments: