Friday, November 12, 2010

PELIK!!

(tgh dgr lagu jay park - nothing on you)

benar lah kate org..bile kite da sambung belajar ke peringkat yg lebih tinggi, keadaan ketika itu akan menjadikan kite lebih matang dlm menghadapi dugaan hidup!!

keadaan ketika itu juga akan menjadikan kite lebih matang dan bijak dlm membuat keputusan untuk menentukan masa dpn kite yg akan dtg..

ketika itu jugalah kite akan tau mane satu lawan, mana satu kawan..mane satu yg boleh dipercayai, mane satu yg x boleh dipercayai..

ya!!!aku tgh melalui frasa hidup di peringkat itu sekarang..peringkat hidup yg lebih mencabar bagi seorg manusia yg lemah dan x sempurna seperti aku nih..

dlm frasa kehidupan ni, aku berdepan dgn pelbagai kejadian aneh dan ragam manusia yg pelik..ya..mereka sgt pelik..pelik sgt..

mungkin ini dugaan untuk aku bile Allah dah tetapkan aku perlu berdepan dengan manusia sebegitu rupa..Dia mahu menduga sejauh mane aku tabah dan sabar untuk hadapi semua ini..bukan seorang jer manusia mcm tu, tapi ramai..org dikeliling aku sndri..

aku x tau la kenape malam ni, aku rase kan bagai jantung aku nak meletup bile aku da x dpt nak tahan sabar lagi melayan kerenah manusia begini..segala tindak tanduknya yg begitu mementingkan dirinya sendiri tanpe memikirkan perasaan org lain telah membuatkan aku rase aku dah x mahu berkawan dan x nak mengaku dea sebagai kawan aku sebelum ni..aaaarrrgghh!!!selame ni aku terlalu baik bile aku hanya diamkan dan turutkan segale kehendak dan perangai dea..bile perangai sebenar aku da muncul, nmpknye dea x kenal aku saper..jgn sampai aku da x bertegur dgn dea lagi sbb aku da muak dan jelik dengan perangai dea..ade satu ketika perangai dea berjaye buat aku menangis..betape hebatnya penangan dea..

cukup la aku da berdepan dengan dea selame ni..aku da x sanggup agi..biarla aku sorng jer yg tau dea mcm mane..cukup la..

peristiwa ni menjadikan aku lebih matang dan berhati hati bile memilih kawan..jgn sangke air laut di selat melake x der jerung..

2 comments:

e y R a said...

setujuuuuuuuuuuu

marsupilami said...

setuju kan???
budak nih mmg betol2 mencabar keimanan akt