Thursday, September 23, 2010

rindu sangat!

assalamualaikum..
haaaaaa..baru dpt relaxkan bdn..seminggu lps naik cuti, keadaan aku kat kampus tak lah sebusy mane pon..so, boleh lah aku menghabiskan masa aku depan laptop..

hmmm..da berape bulan yer aku kat melaka??da nak dekat 3 bulan..

sesungguhnya, sampai sekarang aku tak dapat biasakan diri dengan keadaan sekeliling..dan maka dengan itu juga lah, aku sangat merindui rakan2 aku di kampus johor bahru dulu..YA ALLAH!aku sangat merindui mereka.. (saat nih air mata aku da mengalir)

setiap kali aku kemas rumah, aku akan teringat kenangan aku dan budak2 bilik kemas bilik same2..habis semua barang kami keluarkan, susun kat tgh koridor..org yg lalu lalang salu ckp, "hai..budak bilik nih nak buat clearance ker??" hahaha..mmg kami akan kemas bersungguh sungguh..sampai bersih..sambil2 kemas rumah, ummi akan pasang lagu..pas tuh nyanyi..aku suke basuh kipas bilik aku..x tahu kenape..senang bekerjesame dgn budak bilik..walaopon kadang2 ade segelintir yg keras kepala, tapi biarkan jer la dea..ramai lagi yg boleh membantu..

kalo aku makan sorng2, aku akan ingat kenangan makan bersama budak2 bilik B103..aku rasekan kami nih mmg spesis pirana..boleh habeskan mknn dlm sekelip mate..dan masing2 kalo mkn, mmg melampau..aku suke keadaan mcm tuh..sihat budak2 bilik aku nih.. "weyh..jum mkn kat anggun..", "weyh, jum mkn kfc..", "korg, lapa..jum order mcd..", " korg lapa x??jum mkn kat cafe..saper nak order?.." (saat nih air mate mengalir lagi :(( ) bile ade sorng yg terase lapa, mesti yg len akan laju jer setuju..arrrgghh..aku rindukan suasane tuh..aku igt lagi, mase sem 3, ptg tuh kami ade final exam..paper agame..pg tuh, sumer tgh tdo..tibe2, ade sorg nih ckp " jum mkn roti canai!" sumer terbangun..aku yg tgh tidur nih boleh terdengar perbincangan dorng, dan aku ckp "jum!nak ikut!" pastuh, semue setuju..walopon ade jugak la beberape org yg tak pergi..pagi tuh, kami x mandi..gosok gigi, cuci muke..pastuh, buat gaye nak pergi jogging (sbb kalo setiap kali keluar kne bwk kad outing) pg tuh, kami mkn la puas2 smpi kenyang..blk kampus, terus tdo..mls nk bace buku..ptg bangun terus masuk dewan!alhamdulillah..result cayalah!

bile ade xtvt2 kolej kat kampus dulu, kami akan bersungguh sungguh lakukannya..hasilnye, 2 kali bilik kami menang pertandingan teh tarik, pertandingan sandwich dan byk lagi..mmg kami akan lakukannye habis2an..boleh dikatakan budak bilik aku ni aktif jugak la..aku ingat lagi mase kami hias bilik, pelbagai idea dicurahkan..kami mmg bekerjasama dgn baik..kami gantung baju, buat hiasan, kemas2 bilik..akhirnye, alhamdulillah, kami dpt top3..pas tuh, kami buat replika produk barangan israel..budak bilik aku mmg kreatif..kami buat jename loreal..dan hasilnye, mmg menjadi!!sebijik mcm produk loreal! (berhentilah air mata ku ) mase sambutan kemerdekaan, budak bilik aku telah menolong aku dan ummi menghias dewan (aku dan ummi menjadi penganjur majlis) masya Allah, semua nya sungguh baik!kreatif betul dorng hias backdrop dewan!!banyak lagi la xtvt yg kami sertai..

satu lagi, bilik aku mmg suke jalan2..aaaaahhh..beznye jln2 ngn mereka..first trip yang kami buat, pegi genting highland..idea nak pegi genting highland muncul secare tibe2 akibat kebosanan yg melampau mase cuti raya cina..tanpe diduga, semua setuju nak pergi dan aini telah membeli tiket bas utk ke sane..x sangke tanpa sebarang plan, trip ke genting highland menjadi walopon mcm2 perkare yg x diingin berlaku..hahahaha..mmg kami enjoy kat sane walopon penat..trip ke2 pegi ke melaka..trip ke melaka x berape nak menjadi sbb ade satu kump mengalami mslh (kami terpakse divide kpd 2 group) so, aku, eima, atim dan ummi meneruskan rancangan tuk jln2 kat melaka..kami jln2 kat batu pahat, karoke sampai 40 lagu!amazing!trip ke3 membasahkan diri kat sunway lagoon..waaahhh..bez betol!!seronok!!!main air puas2, main game, puas betol!sampaikan kami kene marah ngn guard sbb mandi dlm hujan yg beribut petir!!seronooooookkkk!!!!

ade satu perkara yg menjadi penghibur hati aku, aku suke tgk gmbr budak2 bilik aku..budak2 nih mmg suke berposing..x kire tempat, waktu dan ketika..ade jer aksi2 terlampau yg mahu ditonjolkan..tapi best jugak buat perangai mcm tuh..sekurang kurangye ade la kenangan..banyak sgt gmbr budak bilik dlm laptop aku nih..x sampai hati nak delete.. :'(

ya..saya sangat merindui siti fatimah ahmad, ummi kalthum hamidun, fatin nabilah mohd sham, nur khusmaini muhibin, nurul hanani nordin dan shakira ghazali, hafshaheila abd hamid (siti hawa amran dan fatimah alaudin da salu jmpe kat kampus :P )..semoge perhubungan kekal ke akhir hayat..sampai kami semue da beranak pinak!!! :P

No comments: