Friday, June 10, 2011

mood:teruk!!!!

hari : JUMAAT
tarikh : 10 JUN 2011

kat ofis:
baru start keje hari selasa hari tuh..tapi, hari ni, hari jumaat, tak tau kenapa ngan aku nih..xtau la penat ker ape..sumer macam ade yang tak kene..tadi, untuk siapkan satu task, aku menaip 8 jam tanpa henti!!!speed menaip pon da perlahan..jari pon da makin sakit..hey!!!kenapa nih??padahal sblm nih aku boleh jer siapkan 3 bundle satu hari..rase nak nangis jer..dengan situasi keliling, aku rase nak jerit..nanti kene panggil ngn bos plak..padahal dalam hati aku da menyumpah nyumpah..ahahaha..akibat tahap kesabaran yang makin menipis..bila da siap menaip, aku terus antar paper, shut down komputer, terus balik..salunye aku akan stay sampai 6.30ptg..kali ni aku balik awal..huh!!serius mental aku lemah!!da makan coklat, minum air..rase cam ade yang tak kena..


muke aku yg teruk mengadap komputer!



dalam bas:
macam bese la kalo da name nye KUALA LUMPUR, kalau tak sesak tak sah!!!dari isnin sampai ahad, sesak jer!!!tadi jalan kat ampang bersimpang siur..patutnye waktu puncak, ade polis kene jage trafik!!aku tak faham kenapa tak de polis!!!haish!!!jalan da la sesak..pastu bila lampu da hijau, makin banyak la kereta nak masuk jalan yg sesak..akibatnya, bila lampu lain da hijau jugak, orang lain tak boleh jalan..terpaksa la bas yang aku naik nih cilok jalan nak lepaskan diri..haish!!!!kalo semua kereta da berkumpul kat tengah2, nak ikut jalan mana lagi????huaaaaarrrggghhh!!!!aku tak suka KL!!!



ahahaha..aku suka nih!KL mmg annoying!



sumber: google
mcm ni la gambaran taraffic jam kat ampang..sebab x der polis jage..kereta bersimpang siur!




di stesyen PUTRA LRT masjid jamek:

situasi 1:
aku nak tukar tren..so, kene naik escalator kalo nak ke star..nak nek escalator pon kene tau cara2 nak gunakannye, wahai rakyat malaysia!!!kite kene berdiri disebelah kiri untuk bagi laluan kepada sesiapa yang nak cepat..macam kat highway jugak lah..kalo sesiapa yang nek amek angin, sila berdiri di sebelah kiri!dan tadi ade satu hamba Allah nih, tak tahu dari mana, dia pegi berdiri kat sebelah kanan!!kitorang yang nak cepat nih tunggu jer la penuh sabar..ingat kan dea nak jalan..rupe2 nye dea nak amek angin jer!!kuang asam!aku kat belakang nih da rase nak jerit kat mamat tuh suh blah!tapi aku ade manners lagi..adeeeeeeiiiiii..sengal tol la..



situasi2:
kalau nak ker puchong, aku kene amek 2 tren..naik putra LRT sampai masjid jamek, then naik STAR LRT ker puchong..tadi kat masjed jamek, aku scan touch n go aku (saya x gune tiket yer!!!malas nak beratur) bile aku nak tolak palang kat scanner tuh, palang tu tersekat..aku tolak banyak kali..kebetulan orang kat sebelah aku bawak beg roda yang besar, nak tolak beg dea masuk..baru aku tau beg dea yang BESAR tuh da kacau palang aku!!!!grrrrrrrr!!!dea tarik beg dea, aku tolak palang aku sekali lagi..huh??!!aku tak lepas masuk???aku scan lagi kad aku!tak dapat masuk lagi!!!ya Allah!geram kat hati nih, TUHAN jer yang tahu..mamat tu terus pegi tak cakap maaf pon kat aku!!!!kuang asam!!orang belakang aku da buat muka.aku cakap kat dea "nih dea punye pasal!!!shit!!" jangan bagi aku mencarut kalo aku tengah penat!!!aku pon menapak la ke kaunter beratur dengan sabar..aish!!kalo aku jumpa mamat tuh, memang asid singgah kat muka kau!

pesanan: kalo sesaper yang bawak beg besar, sile letak beg anda di laluan yang tiada palang..bile da scan tiket, amek la beg tuh..susah ker nak buat??



Situasi 3:
aku rase tadi aku da jadi seorang manusia yang sangat mementingkan diri..ni semua akibat kejadian di 2 situasi di atas..terus mood aku hilang!kacau betul la!!!!tadi aku terus memotong line orang untuk tunggu tren ke seri petaling..aku potong dengan selamber nye!!!pastu, tren da sampai..kebiasaannya, aku akan bagi laluan untuk orang dalam tren keluar dulu, baru aku masuk..sama jugak situasi kalo aku nak naik lif..tapi kali ni, kewarasan aku da hilang, aku terus masuk, dan berlanggar dengan orang yang nak keluar, terus rebut tempat duduk..selame ni, aku tak heran kalo tak dapat duduk..kali ni memang aku sangat pentingkan diri..ish!!aku bukan macam tu!!mungkin aku da penat, aku tak fikir ape2..aku amek earphone, sumbat kat telinge, pasang lagu kuat2, duduk diam2 sambil pejam mata..lantak la!

saya nak minta maaf kepada sesiapa yang saya terlanggar tadi :(


1 comment:

siti hawa amran said...

byk dugaan org bekerja nih..heee...jgn lupee blanje au.... ;)