Sunday, May 15, 2011

rasa bahagia!!

assalamualaikum..
hehehehe..sekarang da ada banyak masa nak update blog..cume malas jer yg jadi halangan untuk jari aku menaip..

sekarang nih aku cuti 4 bulan..satu tempoh yang sangat panjang yer!boleh la aku kembalikan mental aku yang naik hantu selama belajar 4 bulan lepas..huhuhu..

nak kembalikan balik mental aku pon banyak halangan jugak kat rumah nih..dengan perangai 'hantu' adek-adek laki aku..ahahahaha..

ape nak buat hah 4 bulan nih?keje??yup!!!keje!!

nak keje ape??

1) mak kate keje jer kilang :( tp gaji 500!!pe jadahnye!zaman sekarang da tak main gaji 500 nih..sedangkan kilang kat melaka pon orang boleh dapat gaji sampai 1000.. so, keje kilang delete dari list aku!

2) dalam hati yang ade taman nih, aku ingatkan nak keje cikgu sandaran..tapi mak selalu patahkan niat aku..ahahaha..mak cakap "ingat senang ker nak jadi guru sandaran??kawan mak tuh pon guru sandaran..susah tau nak dapat.." adeeeeeiii..tapi macam best..itu la pengalaman yg boleh aku dapat mengajar anak bangsa..ahahaha..aku siap da practice kat rumah sewa hari tuh macam mana nak ajar budak2 sekolah nanti..siap speaking bebeh!!kawan aku tanya "apsal kene speaking plak??" ak jawabla "budak2 sekarang kan belajar gune english.." ahahahahaa..naik gile aku practise speaking hari tuh..takut jer budak sekolah ni baling telur kat aku :P so, nak jadi guru KIV dulu yer!

3) jadi cashier kat mydin..hehehe..ade mydin baru bukak kat rumah nih hah..tu la kelebihan aku..pandai bermain dengan duet :P tapi, halangannye mak aku lagi..ahahahaha..mak cakap "ish..mydin tuh baru lagi..bukannya ramai orang datang.." haaaaaaaaa..mak!!akak nak keje ape??

4) keje kat kedai buku POPULAR..atim kata aku kan suka keje kat kedai buku..aah..memang aku suke keje kat kedai buku..sebab aku leh tengok buku2 depan mata sebab aku suke la jugak membaca :) sambil keje tuh, boleh curi tulang baca2 buku dengan free nye :D tapi, mak sekali lagi cakap " ade jer dalam surat khabar popular nak orang, tapi semua nye jauh2 la kak..kalo akak ade transport tak per la jugak.." ahahahaha..

5) adek aku suruh aku jadi pengurus KFC..ahahaha..mentang2 adik keje KFC, kakak nye pon kene keje KFC la??adek aku cakap "ko kan ade diploma bisnes..gune la diploma tuh..ape la!"
ak pon da terangguk-angguk..adek aku sambung lagi "tapi ko kene pegi kursus sebulan macam aku pegi dulu..masalah ko nih tak der lesen ngn transport la kak..saper nak hantar ko??"
aku dengan selambernye jawab "ko la antar..ko driver aku :P "

so, ape aku nak buat??duduk melanguk depan tv, besarkan badan??owh tidak!!!cukup la aku katakan berat aku nih da sama macam berat jantan!!ahahahaha..nasib baik la den nih tinggi siket :D ahahahaha..perasan!

hmmm..mintak2 la terbuka hati aku nak keje..ahahaha

No comments: