Wednesday, June 17, 2009

l.a.w.a.n.c.a.t.u.r

assalamualaikum..

sejak duduk rumah nie, pelbagai perkare yg aku buat untuk menghilangkan kebosanan yg melanda dalam jiwa dan sanubari aku nie..antare nye mengdonload video, bergaduh ngn adek-adek aku, tengok movie sampai gelak terguling-guling dan yang terbaru kami membuat LIGA PERDANA CATUR..

liga nie baru ditubuhkan beberape hari yg lalu..kewujudan liga nie muncul apabila pada suatu pagi, aku nmpk secawan aiskrim milo yg dibuat oleh adek aku iaitu luqman..aku memang teringin nak makan aiskrim tue tp aku x sampai ati nak makan kalo x dapat izin dea dulu..

dan untuk mendapatkan 'hadiah' tue, luqman ajak aku lawan catur dan siapa yg menang boleh makan aiskrim tue..aku ngn yakinnya bersetuju nak lawan ngn dea..yer la..aiskrim tue punye pasal..aku yakin, aku memang akan menang sebab dah 2 perlawanan dea kalah ngn aku!!!!hahahaha..

aku main catur tue sambil mkn nasi dan tumpuan ku hilang seketika..dan akhirnya pd perlawanan pertame aku hentikan mainan..yer la!!!queen dan castle aku da kene makan!!x der mood la aku nak main..tp aku x klh lagi tyme tue!hehe..

slps basuh tgn, kami mulekan perlawanan kedua..semangat aku berkobar-kobar dan bayangan aiskrim ade kat dpn mate!!!!!setelah berpenat lelah dan banyak helah yg aku buat, akhirnya aku menang!!!!yeay!!!!!

ahahahahaha..luqman frust gile..aku dapat asikrim dea!!!!yeaaaaahoooooo!!!!!!menangis dea..aahahaha..tue la man, nak lawan ngn kakak..ahahahaha...aku bercadang nak mkn aiskrim tue mlm nnti sambil tgk movie..

dan bile aku nak makan, aku tgk adek no 2 aku ngn muke selambernye tengah mengorek aiskrim dlm cawan tue sambil tgk tv!!!!!kurang asam jawa!!!!!aaaaaaarrrrgggghhhhh!!!!!!!!!!buat penat jerk aku lawan ngn luqman td!!!!!!aku nak makan aiskrim tue!!!!!!!sengal punye adek..luqman pon wat bodo jerk..

huh!!!!kempunan aku nak mkn aiskrim tue..tidaaaaakkkk!!!

No comments: